Tí, ktorí uverili mýtom o tvorivosti, sú presvedčení, že len niektorí z nás sú kreatívni. Prieskumy dokazujú, že je to nezmysel. Každý z nás má v sebe tvorivý potenciál. „Keby sme ho nemali, tak nedokážeme ani prejsť cez obyčajný peší priechod,“ tvrdí spisovateľ Daniel Hevier vo svojom blogu. Celý náš život je o kreativite. Tá má však aj svoju temnú stránku.
„Život nie je hotový výrobok, ktorý si môžete kúpiť. Máte taký život, aký si vytvoríte. Najskôr mu musíte dať zmysel. Musíte mu dať farbu, hudbu a poéziu, musíte byť tvorivý. Až potom budete žiť,“ tvrdí duchovný učiteľ Osho. Kreativita však nie je iba abstraktný pojem v akomsi duchovnom učení. Má aj svoj ekonomický význam.
TVORIVOSŤ V KRÍZE. Uznávaný odborník v oblasti kreativity a inovácií v podnikaní sir Ken Robinson tvrdí, že tvoriť je možné vždy, keď využívame inteligenciu. Vo svojej knihe Out of our minds (Z našich myslí) uvádza ako príklad tri rôzne firmy. Zatiaľ čo spoločnosť Apple je výnimočná v inováciách, najväčšia maloobchodná sieť na svete Wal-Mart nepriniesla žiaden nový produkt. Inovatívna je v systémoch. Do tretice K. Robinson spomína sieť kaviarní Starbucks. Aj keď ľudstvo poznalo kávu storočia pred vznikom Starbucksu, značka vytvorila okolo pitia kávy úplne novú kultúru.