Necelé tri desiatky detí z druhej triedy sedia v polkruhu na stoličkách a čakajú, čo sa bude diať. Vedia totiž len to, že im má niekto čítať. Takmer dva metre vysoký muž s vlnitými vlasmi a okuliarmi na nose sa postaví do stredu miestnosti a predstavuje sa ako pán Mrkvička, čo deti hneď rozosmeje. Dialóg s detským divákom začína otázkou, aké knižky deti čítajú. Všetky ruky sa prihlásia a každý dostáva priestor, aby prezentoval svoje čitateľské chute. Zaznejú encyklopédie, Harry Potterovia či iné známe aj neznáme publikácie.
Pán Mrkvička deti následne zoznamuje s vtipným príbehom svojej dcéry, ktorej chcel už v bruchu začať čítať knihy. Problémom bolo, že sa jej máloktorá páčila. Nakoniec natrafil na príhody bratov Ivana, Ondreja a Tomáša z knižky Operácia orech a iné dedkoviny a dramatizovaným čítaním deti plynule vťahuje do deja príbehu. Mení sa z rozprávača na hlavné postavy, pridáva aj svojrázne hlasy dedkov, triedu hraním mení na chatu. Zrazu atmosféra hustne, vypadne elektrina a keď príbeh vrcholí, pán Mrkvička prekvapuje otázkou do pléna: „Čo si myslíte, ako to bude pokračovať?“
Deti sa hlásia a pretekajú vo vymýšľaní nápadov. Keď odznejú ich tipy, berie do rúk druhú knihu a predstavuje príhody optimistického žabiaka Kvaka a pesimistického ropušiaka Čľupa. A keď už sa zdá, že Kvaka prišiel zjesť veľký čierny požierač žiab a deti nedýchajú, zopakuje sa „tradičný scenár“. Deti môžu prezentovať tipy na pokračovanie. Tentoraz trvajú na tom, že chcú vedieť, či niekto uhádol, lenže zaznie: „Viem, že máte chuť vedieť, čo je ďalej, ale ja už musím skončiť, a preto, ak chcete vedieť, ako to dopadlo, musíte si to dočítať samy. Túto knihu nájdete v knižnici alebo v kníhkupectve. Bol už niekto z vás niekedy v živote v knižnici?“