Dajte zamestnancom hry, zarobia si na chlieb. Aj tak možno parafrázovať myšlienku rímskych cisárov. Tí ponúkali hry so zámerom, aby ľud zabudol. Strategické hry sa dnes hrajú s cieľom opačným. Rozmýšľať, skúšať, improvizovať, pamätať.
Spoločenské hry sme ako deti hrali všetci. A už pri obyčajnom Človeče, nehnevaj sa! sa dostali k slovu emócie, prejavili sa charaktery. Dnes manažéri kujú herné stratégie. Zážitkové a experimentálne tréningy pre zamestnancov sú sofistikované.
Kríza si vybrala svoju daň a firmy škrtajú výdavky ako na bežiacom páse. Prvé, na čo siahnu, sú výdavky na reklamu a vzdelávanie. Ak chcú teda spoločnosti ponúkajúce tieto služby zaujať, musia priniesť niečo nové, minimálne niečo, čo je nové a netradičné pre slovenský trh. „Princíp experimentálnych hier vychádza z teórie učenia sa zo skúseností a patrí k najefektívnejším spôsobom rozvoja dospelých,“ načrtáva základy konceptu Eva Ondrejičková, konateľka spoločnosti Personal servis, ktorá ponúka viacero experimentálnych zážitkových hier.