To, že s prezentáciou firmy na Facebooku netreba otáľať, bola rada relevantná pred rokmi. Dnes sú komerčné informácie neoddeliteľnou súčasťou aktivity na sociálnych sieťach a používatelia sú nimi presýtení. Už však nezáleží len na tom, či firma na Facebooku je. Dôležité je, či má čo povedať.
Pôvodne študentskú sociálnu sieť objavili firmy veľmi rýchlo. Podľa lanského prieskumu InSites Consulting využíva Facebook v Spojených štátoch až 80 percent firiem. Na Slovensku sa podľa nedávneho Trend Barometra len 32 percent firiem vyjadrilo, že Facebook je pre ne dôležitý komunikačný nástroj.
Napriek tomu tam nájdete takmer každú známejšiu firmu. Niet sa čomu čudovať. Facebook v novembri prekročil hranicu dvoch miliónov registrovaných Slovákov a to umožňuje zasiahnuť prakticky akúkoľvek cieľovú skupinu. Diskusia už nie je o tom, či byť na Facebooku alebo nie, ale o tom, v akej forme. A s tým si mnohé firmy nevedia dať rady. Sieť zavše vnímajú ako nástroj jednosmerného marketingu, ale tým nie je. Dôležité je počúvať.