Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Z internetu do ulíc

Káva, bicykle, tričká, knihy a mobily. Päť firiem, ktoré sú známe na slovenskom Facebooku, každá so svojím špecifickým zameraním. Aj preto každá zvolila celkom inú taktiku. To prinieslo hodnotné ovocie –či už v podobe obľúbenosti značky, nových zákazníkov alebo priamo peňazí v pokladnici. Ich príbehy však majú jednu spoločnú črtu. Ukazujú, že na sociálnu sieť sa nedá ísť podľa návodu, ale treba byť ľudský a riadiť sa sedliackym rozumom.

Originálny Shtoor

Dva roky od otvorenia prvej pobočky je zo Shtoora populárna sieť kaviarní. Do veľkej miery za to vďačí práve Facebooku. S jedenásťtisíc fanúšikmi je to v oblasti, ktorá nesúvisí s IT a je obmedzená len na Bratislavu, pozoruhodné číslo.

Spolumajiteľ Shtoora Martin Bajaník, ktorý má na starosti marketing, hovorí, že veľký počet fanúšikov nie je jeho cieľ. Oveľa dôležitejšie je, aby si u menšieho množstva ľudí vybudovala značka vďaka Facebooku lojálnosť. „Sociálna sieť je médium okamžitej odozvy. Ľudia sa nás prostredníctvom Facebooku, na rozdiel od e-mailu, nehanbia kontaktovať,“ tvrdí. Vďaka sieti získava vzácnu odozvu najmä v oblasti zákazníckeho servisu. Problémy sa snaží čo najrýchlejšie vyriešiť, aby ľudia videli, že firme na nich záleží.

Článok pokračuje pod video reklamou
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4KQ3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4KQ3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  2. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 660
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 054
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 833
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 817
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 845
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 471
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 449
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 365
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 8 515
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 196

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Špeciálny podcast: Ako bude vyzerať Slovensko po Gorile?

Gorilu dostali redakcie v noci.

Ilustračné foto.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu, Penta ju neumlčí

Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho tým poveril čo i len jeden volič.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.
CYNICKÁ OBLUDA

Marketingový génius Haščák

Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.