Osem z desiatich vrcholových manažérov dnes najčastejšie myslí na inovácie. Nie je to iba očakávanie, ale reálny fakt, hnací motor biznis stratégie. Stabilitu odvetví totiž neustále ruší zo spánku zmena zákazníckych potrieb, rýchlosť technologického progresu, počet vážnych konkurentov na trhu aj legislatívna regulácia. Firma, ktorá v reťazci naplnenia potrieb dokáže nastúpiť ako „prvá“, zväčša víťazí. Invencia je faktorom úspechu.
Ten, kto diktuje smer a rýchlosť zmien, nosí krátke meno: trh. Preto ak je tempo zmien mimo firmy rýchlejšie ako jej schopnosť na to reagovať, tak je firma vystavená vysokej pravdepodobnosti postupného pádu. Každé odvetvie vie hovoriť za seba.
Napríklad boom formátu elektronických kníh trasie vydavateľstvami klasických kníh. Predaj elektronických kníh sa medziročne dramaticky zvyšuje. Podľa Asociácie amerických vydavateľstiev už v roku 2010 rástol dvojnásobne a tempo nezvoľňuje. Americký magazín Newsweek vychádza od nového roka iba v digitálnom formáte. Po úspešných ôsmich desaťročiach existencie reaguje na trhové podmienky ústupom z tlačenej verzie. Posledné „klasické“číslo vyšlo v decembri 2012. Rozhodol trh.