Čo nové môže priniesť približne dvadsaťkrát sfilmovaný román Leva Nikolajeviča Tolstého Anna Kareninová dnešnému divákovi? Túto otázku si asi anglický režisér Joe Wight a jeho tvorivý tím položil ako zásadnú. Nové spracovanie zakázanej lásky Anny a Vronského z prostredia ruskej smotánky pohybujúcej sa medzi Moskvou a Petrohradom je bezpochyby veľmi odvážne. Originálny ťah zasadzujúci príbeh z 19. storočia na javisko či za neho, naznačujúci, že život je jedno veľké divadlo, je provokujúci. Najnovšia verzia Anny Kareninovej tak obdivovateľov románovej predlohy možno pobúri. Nie preto, že by sa zásadne rozchádzala s predlohou, ale kvôli forme, akú si režisér zvolil.
OSUDOVÝ VLAK. Anna Kareninová (Keira Knightleyová) odchádza z Petrohradu do Moskvy, opúšťajúc syna a manžela, aby pomohla bratovi v manželskej kríze. Jej úlohou je presvedčiť švagrinú, aby odpustila mužovi cudzoložstvo, ktoré bolo vo vysokej ruskej spoločnosti neodpustiteľným hriechom. Cesta ju vytrháva z nudného života so štátnym úradníkom Alexejom Kareninom (Jude Law) a hneď vo vlaku na ňu čaká pokušenie. Zoznamuje sa s grófkou Vronskou a jej synom (Aaron Taylor-Johnson). Iskra medzi mladým ľahkomyseľným dôstojníkom a atraktívnou vydatou ženou preskočí okamžite. Postupne sa však mení na požiar a pohlcuje vzťahy, postavenie a zdravý rozum hlavnej hrdinky. Jej rozorvanosť medzi životom na javisku so spoločenským postavením a mimo neho so zhasínajúcou vášnivou láskou ju privádza k smrti, pod kolesá vlaku. Tam, kde sa metaforicky jej krátko trvajúce šťastie začalo.