Mestské deti neveria, že krava nie je fialová, o myšiach si myslia, že sa volajú Jerry. Väčšina z nich videla bieleho tigra, ale nie vydru, lebo ju v zoo nemajú. Pôvod šunky lokalizujú do chladničky, vajíčka majú tvar tej čokolády, ktorú dostanú na Veľkú noc. Nie je to chyba, ak dostanú možnosť vidieť, že nie všetky chodníky sú asfaltové. Sprostredkovateľmi poznania sa stali ľudia, ktorí chovajú zvieratá a pestujú rastliny. Robia to aj pre peniaze, ale s láskou. Možno práve tým sa odlišujú od obchodníkov s teplou vodou. K teplej vode sa len ťažko vytvára citový vzťah.
Láska nie je hlavný problém podnikania, pravda okrem prípadov, že je jeho predmetom. Komplikovaná je predstava, že softvérový inžinier zahorí vášňou k programom, ktoré píše. Stolár sa nemusí objímať so stromom, mäsiar sa nebude láskať s klobásou, ale aj tak z ich práce môže byť cítiť cit k človeku. Stáva sa to vždy vtedy, keď sa biznis deje preto, že jeho výsledky potrebujú iní ľudia. To stačí. Ibaže by si to niekto nevšimol.
Všeobecná mienka považuje podnikateľov za ľudí, ktorí chcú zbohatnúť. Rýchlo sa dostať za vodu môže byť síce príjemné, ale aj smotany sa človek preje. Podnikatelia to vedia, iba sa niekedy tvária, že nie. Nevedno, kde sa všeobecná mienka formuje, lebo poradiť si s chamtivými podnikateľmi nie je až také ťažké. Stačí odmietnuť ich produkty alebo služby a sen o zbohatnutí sa rozplynie. Stane sa to prirodzene, lebo sú ešte veci na tomto svete, ktoré fungujú. Základom pre podnikanie je trh. Možno na ňom podvádzať, možno klamať a zavádzať, ale vyhrať nad ním sa nedá.