Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Aj naivita posúva dopredu

Michal Vyšinský desať rokov pracoval v prieskume trhu pre veľkú nadnárodnú spoločnosť. Rozhodol sa však pre zmenu

Keď pred štyrmi rokmi začínali na svojom, jeden z prvých klientov povedal, že nevedia, do čoho idú. Michal Vyšinský si na tie slová často spomína. Vraví, že niekedy mali až naivné očakávania, ale keďže onen náročný klient u nich zostal a pribudli ďalšie známe značky, ich vykročenie stálo za to.

Desať rokov pracoval v prie- skume trhu v Prahe i Bratislave pre veľkú nadnárodnú spoločnosť. Určite tam mohol byť doteraz. Prešiel od jednoduchších úloh pri spracúvaní dát a prípravy tabuliek až po organizáciu projektov, návrhy a zodpovednosť za klientov a implementáciu prieskumov. Potom si však s kolegyňou Stankou Púčkovou povedal, že pôjdu na vlastné. Rodilo sa to postupne. Najprv sa zamýšľali, ako skvalitniť informovanosť verejnosti a potenciálnych klientov, aby sa prieskum trhu využíval sofistikovanejšie. Chceli vytvoriť portál, kde by odborníci z agentúr, klienti, reklamné a mediálne agentúry sprostredkúvali odborné informácie verejnosti. Predstavy sa však zmenili. V roku 2009 obaja opustili všetky istoty v zabehnutej firme a odštartovali ich vlastnú agentúru 2muse.

Článok pokračuje pod video reklamou

ČO ZNAMENÁ MUSE? Hĺbanie, uvažovanie, aktívne dumanie či múzu. Podľa spoluzakladateľa, majiteľa a riaditeľa Michala Vyšinského 2muse znamená aj „2M“ nástroje, čiže produkty a riešenia. Hoci na Slovensku pôsobí v prieskume zhruba pätnásť agentúr, 2muse je podľa obratu z prieskumných projektov na štvrtom mieste a počtom ľudí, ktorí sa na výkonoch podieľajú, sú trojkou. Aj preto v ostatnom ročníku súťaže spoločnosti Ernst & Young Podnikateľ roka vyhlásila porota M. Vyšinského za Začínajúceho podnikateľa roka 2012.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4KWH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4KWH na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  2. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 643
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 057
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 881
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 785
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 821
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 485
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 479
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 345
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 8 617
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 210

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu, Penta ju neumlčí

Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho tým poveril čo i len jeden volič.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.
CYNICKÁ OBLUDA

Marketingový génius Haščák

Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.