Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Hráč v práci i v živote

John Williams urobil povestný krok do neznáma a vybudoval si nezávislú, kreatívnu a jedinečnú kariéru

Svojich úspešných klientov volá výlučne „hráči“. Niežeby chcel, aby všetci prestali pracovať a zabávali sa (či, nedajbože, gamblovali). John Williams na to iba ide trochu inak. Sám vraj po škole začínal v úplne nudnej, prízemnej práci, ale postupne sa prepracoval až do jednej z najväčších korporátnych konzultačných spoločností na svete. Tam však zistil, že ani tento uhladený, nablýskaný, grandiózny svet jeho hravej povahe nevyhovuje.

Urobil povestný krok do neznáma a vybudoval si nezávislú, kreatívnu a jedinečnú kariéru. Dnes učí ľudí, ako môžu robiť to, čo ich naozaj baví, a dostať za to dobre zaplatené. Dalo by sa povedať, že na začiatku bolo slovo. Alebo v prípade Johna Williamsa hneď štyri slová a jedno z nich v angličtine mierne vulgárne. Ako to vlastne bolo s provokatívnym sloganom Screw work, let´s play (Kašlať na prácu, poďme sa hrať)? Bol to najskôr chytľavý názov Johnovej knihy, z ktorého sa postupne vyvinul celý koncept práce, alebo to bol v prvom rade koncept v hlave, ktorý sa zmenil na knihu?

Článok pokračuje pod video reklamou

TRAFIŤ KLINEC PO HLAVIČKE. On sám hovorí, že to vzniklo veľmi organicky v čase, keď začínal novú kariéru – radil ľuďom, ako využiť svoj potenciál a naštartovať vlastný biznis, a písal o tom blog. „Uvedomil som si, že ako prácu chcem robiť to, čo by som robil, aj keby som si nemusel zarábať. Nechcel som byť zamestnaný, chcel som sa v práci hrať a tým sa živiť. Zistil som, že po tom túži aj mnoho mojich klientov, najmä tie tvorivejšie typy,“ vysvetľuje kouč. Potom prišla zmluva na knihu a spolu s vydavateľom usúdili, že titul Screw work, let´s play vyjadruje presne to, čo chce John povedať. Bolo to niečo úplne iné, než sa píše vo väčšine konvenčných kníh o práci a kariére. Bolo to tak priame, jednoduché a pritom pravdivé, že sa kniha prakticky cez noc stala hitom v anglofónnom svete.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4KXR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4KXR na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  2. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 651
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 057
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 870
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 801
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 830
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 478
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 458
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 355
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 8 574
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 206

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu, Penta ju neumlčí

Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho tým poveril čo i len jeden volič.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.
CYNICKÁ OBLUDA

Marketingový génius Haščák

Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.