Svojich úspešných klientov volá výlučne „hráči“. Niežeby chcel, aby všetci prestali pracovať a zabávali sa (či, nedajbože, gamblovali). John Williams na to iba ide trochu inak. Sám vraj po škole začínal v úplne nudnej, prízemnej práci, ale postupne sa prepracoval až do jednej z najväčších korporátnych konzultačných spoločností na svete. Tam však zistil, že ani tento uhladený, nablýskaný, grandiózny svet jeho hravej povahe nevyhovuje.
Urobil povestný krok do neznáma a vybudoval si nezávislú, kreatívnu a jedinečnú kariéru. Dnes učí ľudí, ako môžu robiť to, čo ich naozaj baví, a dostať za to dobre zaplatené. Dalo by sa povedať, že na začiatku bolo slovo. Alebo v prípade Johna Williamsa hneď štyri slová a jedno z nich v angličtine mierne vulgárne. Ako to vlastne bolo s provokatívnym sloganom Screw work, let´s play (Kašlať na prácu, poďme sa hrať)? Bol to najskôr chytľavý názov Johnovej knihy, z ktorého sa postupne vyvinul celý koncept práce, alebo to bol v prvom rade koncept v hlave, ktorý sa zmenil na knihu?
TRAFIŤ KLINEC PO HLAVIČKE. On sám hovorí, že to vzniklo veľmi organicky v čase, keď začínal novú kariéru – radil ľuďom, ako využiť svoj potenciál a naštartovať vlastný biznis, a písal o tom blog. „Uvedomil som si, že ako prácu chcem robiť to, čo by som robil, aj keby som si nemusel zarábať. Nechcel som byť zamestnaný, chcel som sa v práci hrať a tým sa živiť. Zistil som, že po tom túži aj mnoho mojich klientov, najmä tie tvorivejšie typy,“ vysvetľuje kouč. Potom prišla zmluva na knihu a spolu s vydavateľom usúdili, že titul Screw work, let´s play vyjadruje presne to, čo chce John povedať. Bolo to niečo úplne iné, než sa píše vo väčšine konvenčných kníh o práci a kariére. Bolo to tak priame, jednoduché a pritom pravdivé, že sa kniha prakticky cez noc stala hitom v anglofónnom svete.