Trend nakupovania s províziou, tak- zvaný cashback, sa na Slovensku rozširuje. Nedávno začal fungovať portál, ktorý umožňuje nakupovať vo vybraných e-shopoch a získavať províziu z kúpy. Systém cashback nákupov okrem neho na tunajšom trhu ponúka aj spoločnosť Lyoness. Spotrebiteľom umožňuje lacnejšie nákupovať na internete a v partnerských obchodoch. Podľa denníka Sme, ktorý o vstupe na slovenský trh informoval, je podobný spôsob nakupovania v zahraničí veľmi populárny. Napríklad britský cashback portál Quidco.com umožňuje získavať provízie v tritisíc online obchodoch a využíva ho vyše 1,5 milióna ľudí, uviedol denník. V Česku používa aktívne cashback takmer 30-tisíc používateľov a každý mesiac im je za online nákupy vrátených necelých štyritisíc eur. Klient nakupuje prostredníctvom daného portálu alebo spolu s členskou kartou. Keď zaplatí celú sumu za vybraný tovar obchodu, ten následne vyplatí províziu hlavnému portálu, ktorý mu zhruba polovicu z provízie vráti späť na jeho bankový účet.
