Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Presurfujte sa k svetovému biznisu

Stačí si otvoriť online obchod a siahnuť po webovej reklame

Web rúca hranice obchodu. Aj malí lokálni hráči majú možnosť zasiahnuť celosvetový trh. Napríklad čínska firma môže veľmi jednoducho predávať aj Slovákom. Stačí si otvoriť online obchod a dostať ho k zákazníkom, napríklad pomocou webovej reklamy. Globálny dosah sa podarilo získať aj slovenským firmám.

Stratégia dobýjania ďalších trhov cez web priniesla úspech viacerým americkým značkám oblečenia. Hollister či American Apparel napríklad expandovali na austrálsky trh bez toho, aby tam postavili kamenné predajne, uvádza britská organizácia NMK.

Článok pokračuje pod video reklamou

Firmy začali vnímať internet ako prostriedok, ktorý im umožní expandovať aj vďaka kríze. Spotreba v mnohých krajinách stagnuje. V ďalších však dopyt vzrástol a to je príležitosť objavovať nové trhy na export. „Dôležité je identifikovať si ciele a očakávania, ktoré od tohto kanálu máme. Následne k tomu prispôsobiť stratégiu, ako ich možno dosiahnuť,“ hovorí Michal Teplica z agentúry Digita.sk.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4KYU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4KYU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  5. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  6. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  7. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  2. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  3. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  4. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  7. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  8. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 592
  2. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 12 193
  3. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 186
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 627
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 704
  6. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 693
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 606
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 262
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 9 062
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 400

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Marketingový génius Haščák

Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.

Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu

Jaroslav Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho čo i len jeden volič poveril touto úlohou.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.