Web rúca hranice obchodu. Aj malí lokálni hráči majú možnosť zasiahnuť celosvetový trh. Napríklad čínska firma môže veľmi jednoducho predávať aj Slovákom. Stačí si otvoriť online obchod a dostať ho k zákazníkom, napríklad pomocou webovej reklamy. Globálny dosah sa podarilo získať aj slovenským firmám.
Stratégia dobýjania ďalších trhov cez web priniesla úspech viacerým americkým značkám oblečenia. Hollister či American Apparel napríklad expandovali na austrálsky trh bez toho, aby tam postavili kamenné predajne, uvádza britská organizácia NMK.
Firmy začali vnímať internet ako prostriedok, ktorý im umožní expandovať aj vďaka kríze. Spotreba v mnohých krajinách stagnuje. V ďalších však dopyt vzrástol a to je príležitosť objavovať nové trhy na export. „Dôležité je identifikovať si ciele a očakávania, ktoré od tohto kanálu máme. Následne k tomu prispôsobiť stratégiu, ako ich možno dosiahnuť,“ hovorí Michal Teplica z agentúry Digita.sk.