Alebo žena, ktorá si so zavretými očami vychutnáva rannú kávičku. Ak to zažije človek dnes, tak buď spanikári, alebo pochopí, že jazdec v protismere ide z Britských ostrovov. Ale už čoskoro podobné činnosti môže za volantom robiť aj bežný vodič.
Japonci združení vo výsku- mnej organizácii Neda najnovšie otestovali technológiu na uzavretom okruhu a výsledok sa podaril. Ich cieľom je dosiahnuť, aby autá išli za sebou v štvormetrových rozostupoch a dosahovali rýchlosť osemdesiat kilometrov za hodinu.
Viacero firiem v Európe aj v Japonsku testuje technológie, ktoré umožnia kamiónom jazdiť v kolóne bez toho, aby sa šofér musel venovať riadeniu. Tieto poloautomatizované jazdné systémy fungujú tak, že na čele kolóny ide špeciálne školený vodič. Kto chce, pripojí sa do kolóny a zapne „autopilota“. Od tej chvíle kamióny začnú bezdrôtovými technológiami komunikovať s prvým autom, udržujú konštantnú vzdialenosť, menia rýchlosť, zatáčajú. Jednoducho idú bez toho, aby im vodič musel venovať akúkoľvek pozornosť. Popísané technológie nie sú len vo fáze projektu, reálne už existujú. Testujú sa však zatiaľ len na uzavretých okruhoch, prípadne na menších úsekoch ciest, ale ešte s dohľadom vodičov. Stále totiž nie je jasných pár detailov, ktoré súvisia so správaním vodičov aj systému v krízových situáciách.