Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Biznis s hrami je hra

Podnikanie so spoločenskými stolovými hrami rozbehol na Slovensku Peter Černák – so snom, víziou i nápadmi. A so šťastím, pretože našiel človeka, ktorý tomu všetkému uveril a investoval potrebné peniaze.

„Pamätám si na naše stretnutie v kaviarni, keď sa ma vypytoval na predstavy o fungovaní. Nasledovala otázka, na koľko odhadujem vznikajúcu firmu. A ďalšia, aký podiel som ochotný ponúknuť ako protihodnotu. Potom už iba vyhlásil: ,Beriem.‘ Tým ma zaskočil. Očakával som náročný proces zháňania investorov, nie kompletné riešenie hneď na prvom stretnutí,“ spomína si na začiatok svojho herného podnikania zakladateľ a spolumajiteľ spoločnosti iHRYsko Peter Černák. Pripúšťa, že aj biznis s hrami je vlastne hra alebo ju v mnohom pripomína, ale keby v nej prehrali, tak si ju ťažko zopakujú. „My tú veľkú hru hráme čo najviac pre ľudí. Teší nás, keď vidíme, ako ľudia hry objavujú, ako sa pri nich zabávajú a rozvíjajú. Snažíme sa o partnerstvo. Napríklad balíčky s hrami posielame ešte pred realizáciou platby, aby prišli čím skôr. Sme tak síce zraniteľnejší, ale zdá sa nám to správne,“ objasňuje netradičnú obchodnú politiku P. Černák.

Článok pokračuje pod video reklamou

STO PERCENT ROČNE. Podľa všetkého je to úspešný prístup, pretože počas prvých troch rokov existencie firma rástla o sto percent ročne. V poslednom roku to bol síce nárast „iba“ 60 percent, ale zasa sa rozrastali odlišným spôsobom. Spoločnosť rozšírila veľkoobchodné zameranie, otvorila obchodík v Banskej Bystrici a pripravila viac, aj väčších, herných podujatí. Tie sú často sprievodným programom pri iných akciách. „Náš stan s hrami na festivale Pohoda je plný od rána do noci. V minulosti sme mali dvesto štvorcových metrov, teraz pripravujeme o sto viac. Podobne aj na knižnom veľtrhu Bibliotéka, kde sme ako Festival spoločenských hier už tradičným hosťom. Organizujeme herné akcie v mestách po celom Slovensku. Dobré meno majú aj pravidelné neformálne hry. Napríklad v bratislavskom KC Dunaj sa každé dva týždne stretávajú mladí ľudia a hrajú sa,“ vymenúva sprievodné aktivity iHRYska P. Černák.

Zväčša ich vraj s ponukou na takúto spoluprácu oslovujú potenciálni partneri, lebo už o podobnej akcii počuli, prípadne ju sami zažili. Jasné, že sa im to páči. Zároveň je to skvelá reklama, keď si nadšení hráči „posúvajú“ meno a webovú adresu iHRYsko.sk. Na samotnej propagácii hier spolupracujú v prvom rade s vydavateľmi, pretože tí radi predstavia svoje hry možným záujemcom. Google, Facebook a webové porovnávače cien tiež zohrávajú svoju úlohu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4M25 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4M25 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  2. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  3. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  4. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  7. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  8. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 592
  2. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 12 193
  3. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 186
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 627
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 704
  6. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 693
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 606
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 262
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 9 062
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 400

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Marketingový génius Haščák

Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.

Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu

Jaroslav Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho čo i len jeden volič poveril touto úlohou.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.