„Pamätám si na naše stretnutie v kaviarni, keď sa ma vypytoval na predstavy o fungovaní. Nasledovala otázka, na koľko odhadujem vznikajúcu firmu. A ďalšia, aký podiel som ochotný ponúknuť ako protihodnotu. Potom už iba vyhlásil: ,Beriem.‘ Tým ma zaskočil. Očakával som náročný proces zháňania investorov, nie kompletné riešenie hneď na prvom stretnutí,“ spomína si na začiatok svojho herného podnikania zakladateľ a spolumajiteľ spoločnosti iHRYsko Peter Černák. Pripúšťa, že aj biznis s hrami je vlastne hra alebo ju v mnohom pripomína, ale keby v nej prehrali, tak si ju ťažko zopakujú. „My tú veľkú hru hráme čo najviac pre ľudí. Teší nás, keď vidíme, ako ľudia hry objavujú, ako sa pri nich zabávajú a rozvíjajú. Snažíme sa o partnerstvo. Napríklad balíčky s hrami posielame ešte pred realizáciou platby, aby prišli čím skôr. Sme tak síce zraniteľnejší, ale zdá sa nám to správne,“ objasňuje netradičnú obchodnú politiku P. Černák.
STO PERCENT ROČNE. Podľa všetkého je to úspešný prístup, pretože počas prvých troch rokov existencie firma rástla o sto percent ročne. V poslednom roku to bol síce nárast „iba“ 60 percent, ale zasa sa rozrastali odlišným spôsobom. Spoločnosť rozšírila veľkoobchodné zameranie, otvorila obchodík v Banskej Bystrici a pripravila viac, aj väčších, herných podujatí. Tie sú často sprievodným programom pri iných akciách. „Náš stan s hrami na festivale Pohoda je plný od rána do noci. V minulosti sme mali dvesto štvorcových metrov, teraz pripravujeme o sto viac. Podobne aj na knižnom veľtrhu Bibliotéka, kde sme ako Festival spoločenských hier už tradičným hosťom. Organizujeme herné akcie v mestách po celom Slovensku. Dobré meno majú aj pravidelné neformálne hry. Napríklad v bratislavskom KC Dunaj sa každé dva týždne stretávajú mladí ľudia a hrajú sa,“ vymenúva sprievodné aktivity iHRYska P. Černák.
Zväčša ich vraj s ponukou na takúto spoluprácu oslovujú potenciálni partneri, lebo už o podobnej akcii počuli, prípadne ju sami zažili. Jasné, že sa im to páči. Zároveň je to skvelá reklama, keď si nadšení hráči „posúvajú“ meno a webovú adresu iHRYsko.sk. Na samotnej propagácii hier spolupracujú v prvom rade s vydavateľmi, pretože tí radi predstavia svoje hry možným záujemcom. Google, Facebook a webové porovnávače cien tiež zohrávajú svoju úlohu.