Popularita domácich dizajnérskych tričiek stúpa aj u širokej verejnosti. „Asi pred piatimi rokmi Slováci zistili, že sa tu vyrábajú fajn veci a nemusia kupovať iba Nike,“ tvrdí Broňa Brtáňová, zakladateľka najstaršej značky orientovanej na tričká.
Adam Znášik z obchodu Kompót, ktorý je v tejto skupine momentálne najväčší, hovorí o dvoj- až trojcifernom ročnom raste tržieb. Aj tak sa ale v predaji originálnych tričiek zatiaľ neskrýva toľko peňazí, ako by sa mohlo zdať. „Nezávidím nikomu, kto do toho ide s tým, že zbohatne,“ hovorí.
Dizajnéri chcú ponúknuť Slovákom kvalitu a jedinečnosť, hoci aj za vyššiu cenu. A tiež sa chcú kreatívne prejaviť. Značky Bizarrepublic, Cocopinda, Reddog a Kompót majú víziu, že Slováci by sa raz mohli obliekať do domácich tričiek.