Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Malinovková mapa

Každý národ má vlastnú zástavu a hymnu. A takmer každý aj svoju limonádu. Líšia sa farbou aj chuťou. Niektoré sú presladené, iné takmer ako voda. Ich spoločným znakom je to, že zatiaľ čo doma sú extrémne populárne, inde ostávajú nepochopené.

Limonády pijeme iba zhruba dvesto rokov, čo je neporovnateľné s vínom či pivom, ktoré varili už starí Egypťania. Ľudia si ich však veľmi rýchlo obľúbili a dnes vypije priemerný človek takmer deväť- desiat litrov sladkej vody ročne.

SVET LIMONÁD. Prvé experimenty so sýtenými nápojmi sa odohrali na starom kontinente, ale titul mekky limonád patrí Amerike, kde vznikli dve komerčne najúspešnejšie značky. Takmer každá krajina má však svoju národnú limonádu, ktorá žne doma veľký úspech.

„Myslím, že je to späté s regionálnou kuchyňou. S dostupnými surovinami, ktoré zvykneme používať, chuťovými zvyklosťami a preferenciami,“ vysvetľuje Branislav Burák, ktorý pracoval ako marketingový riaditeľ Kofoly a v súčasnosti je nezávislý marketingový konzultant. Lokálne značky podľa neho ťažia aj zo svojej histórie a ľudia sú zvyknutí.

Článok pokračuje pod video reklamou
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4M3H na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4M3H na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  2. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 658
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 059
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 847
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 813
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 843
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 480
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 449
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 363
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 8 525
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 199

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu, Penta ju neumlčí

Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho tým poveril čo i len jeden volič.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.
CYNICKÁ OBLUDA

Marketingový génius Haščák

Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.