Limonády pijeme iba zhruba dvesto rokov, čo je neporovnateľné s vínom či pivom, ktoré varili už starí Egypťania. Ľudia si ich však veľmi rýchlo obľúbili a dnes vypije priemerný človek takmer deväť- desiat litrov sladkej vody ročne.
SVET LIMONÁD. Prvé experimenty so sýtenými nápojmi sa odohrali na starom kontinente, ale titul mekky limonád patrí Amerike, kde vznikli dve komerčne najúspešnejšie značky. Takmer každá krajina má však svoju národnú limonádu, ktorá žne doma veľký úspech.
„Myslím, že je to späté s regionálnou kuchyňou. S dostupnými surovinami, ktoré zvykneme používať, chuťovými zvyklosťami a preferenciami,“ vysvetľuje Branislav Burák, ktorý pracoval ako marketingový riaditeľ Kofoly a v súčasnosti je nezávislý marketingový konzultant. Lokálne značky podľa neho ťažia aj zo svojej histórie a ľudia sú zvyknutí.