Ľudia na Slovensku chcú opäť cítiť chuť zeleniny a ovocia pestovaného v našich záhradách. Dokazuje to dopyt, s akým sa stretli podnikatelia spájajúci farmárov so spotrebiteľmi. Takzvané „debničkovanie“– internetový obchod, v ktorom si objednáte debničku plnú domácich potravinových výrobkov – začína byť hitom aj na Slovensku. Po firmách ako Frou-Frou z Trnavy, Debničkári, ktorí obsluhujú Bratislavu, Trenčín a Bánovce, Biobox z Turca a ďalších na náš trh vstupuje aj silná značka Svet debničiek, ktorá tento biznis začala v Českej republike. V jej hľadáčiku sú zatiaľ väčšie mestá, rozširovať sa chce postupne.
Za úspešným biznisom stojí vždy medzera na trhu. Jedna sa rokmi prehĺbila až do krízy. Podpora farmárov na Slovensku je žalostná. Za všetko hovoria prieskumy. Podľa údajov Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory je dnes potravinová sebestačnosť Slovenska na úrovni pod 50 percent, kým začiatkom deväťdesiatych rokov minulého storočia bola 80-percentná a v niektorých komoditách až stopercentná. To nás radí k najhorším v EÚ. Paradoxne sa však sami spotrebitelia rozhodli situáciu riešiť.
BIZNIS S ÚSMEVOM. Spotrebiteľkami boli sprvu aj Zuzana Horváthová, Iveta Jobbová a Tatiana Prevužňáková z Frou-Frou. Domáce potraviny od farmárov si zo začiatku zháňali len pre seba, neskôr pre známych. Dnes majú na tom postavené podnikanie. Spomínané debničkovanie spúšťali v Trnave presne pred rokom. Motivoval ich k tomu veľký dopyt u ľudí. Ešte pred oficiálnym začatím prvých rozvozov dostávali e-maily od nedočkavcov.