Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Pozriem v obchode, kúpim na internete

Nakupovaniu na internete čoraz častejšie predchádza návšteva v obchode

Podľa viacerých prieskumov idú zákazníci na Slovensku najmä po cene. Preto donedávna obiehali všetky obchody, kým nenašli najlacnejší tovar, a preto dnes obiehajú všetky e-shopy, kým neobjednajú najvýhodnejší artikel. Ešte pred tým si však urobia malú túru – po kamenných predajniach.

Pani Martina Oľhová je predavačka v drogérii už takmer dvadsať rokov, ale v ostatnom čase chodí domov z práce čoraz viac frustrovaná. Prečo? „Predstavte si, že príde zákazníčka k nám do obchodu, požiada ma, aby som jej ukázala najmenej desať parfumov, všetky ovonia, potom okomentuje ich ceny a následne povie, že si už vybrala a objedná si radšej cez internet. Ale veď my nie sme sklad testerov! My sme tiež prevádzka, ktorá potrebuje na seba zarobiť!“ rozhorčuje sa M. Oľhová. Takéto pocity nemá sama – od príchodu internetových obchodov sa s podobným problémom stretávajú v mnohých kamenných obchodoch.

SkryťVypnúť reklamu

ZNEUŽÍVANIE PREDAJNÍ? „Tento prístup slovenských zákazníkov je veľmi častý a obľúbený a, bohužiaľ, predajcovia to musia zobrať ako fakt a prispôsobiť sa tomuto trendu,“ hovorí bez milosti Michal Král, riaditeľ portálu Pricemania.sk, ktorý porovnáva ceny internetových obchodov. Z jeho skúseností z praxe sa dozvedáme, že nakupujúci sú vraj teraz v oveľa lepšej pozícii pri nákupe ako kedysi a môžu pri troche snahy nakupovať aj podstatne výhodnejšie. Vraj si už zvykli denne využívať portály, ktoré im umožňujú porovnať si ceny a kvalitu e-shopov, a málokedy sú ochotní zaplatiť za tovar premrštené ceny.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4M8U na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4M8U na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 951
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 193
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 302
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 097
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 763
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 614
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 396
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 660
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 554
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 573
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prokuratúra chystá oslabenie boja s extrémizmom, ktorý chcela vláda ako prioritu

Samostatné oddelenie špeciálnej prokuratúry má dnes päť ľudí.

Milan Mazurek v budove Najvyššieho súdu (vpravo).
Dobré ráno

Dobré ráno: Obvinili Fica, Kotlebu aj Mazureka. Teraz im hrozí zánik

Pripravuje sa reorganizácia prokuratúry.

Komentár Zuzany Kepplovej

Žilinka vykročil ľavou

Rozpustenie Honzovho úradu sa nezdá ako dobrý začiatok perestrojky na prokuratúre.

Zuzana Kepplová.
Do skúmavky treba pľuť minútu, aby bolo dosť slín na test. Netreba robiť výtery z nosa a hrdla.

Neprehliadnite tiež

EKONÓMIA ĽUDSKOU REČOU

Fiktívne faktúry, predaj bez bločku, karusely. Ako sa podvádza s DPH?

DPH prinesie do štátnej kasy viac ako 6 miliárd eur.

Ilustračné foto.
Milan Dubec, CEO v spoločnosti Reinoo.

Cez čiaru: Ktorí vplyvní ľudia dláždili cestu Haščákovi a Pente?

Kto boli vplyvní známi a kamaráti na strane Penty?

V supermarketoch s potravinami po vypuknutí krízy ľudia chýbali. Nahradili ich zamestnanci zo sektoru cestovného ruchu, ale aj pracovníci siete kníhkupectiev.