Podľa viacerých prieskumov idú zákazníci na Slovensku najmä po cene. Preto donedávna obiehali všetky obchody, kým nenašli najlacnejší tovar, a preto dnes obiehajú všetky e-shopy, kým neobjednajú najvýhodnejší artikel. Ešte pred tým si však urobia malú túru – po kamenných predajniach.
Pani Martina Oľhová je predavačka v drogérii už takmer dvadsať rokov, ale v ostatnom čase chodí domov z práce čoraz viac frustrovaná. Prečo? „Predstavte si, že príde zákazníčka k nám do obchodu, požiada ma, aby som jej ukázala najmenej desať parfumov, všetky ovonia, potom okomentuje ich ceny a následne povie, že si už vybrala a objedná si radšej cez internet. Ale veď my nie sme sklad testerov! My sme tiež prevádzka, ktorá potrebuje na seba zarobiť!“ rozhorčuje sa M. Oľhová. Takéto pocity nemá sama – od príchodu internetových obchodov sa s podobným problémom stretávajú v mnohých kamenných obchodoch.
ZNEUŽÍVANIE PREDAJNÍ? „Tento prístup slovenských zákazníkov je veľmi častý a obľúbený a, bohužiaľ, predajcovia to musia zobrať ako fakt a prispôsobiť sa tomuto trendu,“ hovorí bez milosti Michal Král, riaditeľ portálu Pricemania.sk, ktorý porovnáva ceny internetových obchodov. Z jeho skúseností z praxe sa dozvedáme, že nakupujúci sú vraj teraz v oveľa lepšej pozícii pri nákupe ako kedysi a môžu pri troche snahy nakupovať aj podstatne výhodnejšie. Vraj si už zvykli denne využívať portály, ktoré im umožňujú porovnať si ceny a kvalitu e-shopov, a málokedy sú ochotní zaplatiť za tovar premrštené ceny.