Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Pozriem v obchode, kúpim na internete

Nakupovaniu na internete čoraz častejšie predchádza návšteva v obchode

Podľa viacerých prieskumov idú zákazníci na Slovensku najmä po cene. Preto donedávna obiehali všetky obchody, kým nenašli najlacnejší tovar, a preto dnes obiehajú všetky e-shopy, kým neobjednajú najvýhodnejší artikel. Ešte pred tým si však urobia malú túru – po kamenných predajniach.

Pani Martina Oľhová je predavačka v drogérii už takmer dvadsať rokov, ale v ostatnom čase chodí domov z práce čoraz viac frustrovaná. Prečo? „Predstavte si, že príde zákazníčka k nám do obchodu, požiada ma, aby som jej ukázala najmenej desať parfumov, všetky ovonia, potom okomentuje ich ceny a následne povie, že si už vybrala a objedná si radšej cez internet. Ale veď my nie sme sklad testerov! My sme tiež prevádzka, ktorá potrebuje na seba zarobiť!“ rozhorčuje sa M. Oľhová. Takéto pocity nemá sama – od príchodu internetových obchodov sa s podobným problémom stretávajú v mnohých kamenných obchodoch.

Článok pokračuje pod video reklamou

ZNEUŽÍVANIE PREDAJNÍ? „Tento prístup slovenských zákazníkov je veľmi častý a obľúbený a, bohužiaľ, predajcovia to musia zobrať ako fakt a prispôsobiť sa tomuto trendu,“ hovorí bez milosti Michal Král, riaditeľ portálu Pricemania.sk, ktorý porovnáva ceny internetových obchodov. Z jeho skúseností z praxe sa dozvedáme, že nakupujúci sú vraj teraz v oveľa lepšej pozícii pri nákupe ako kedysi a môžu pri troche snahy nakupovať aj podstatne výhodnejšie. Vraj si už zvykli denne využívať portály, ktoré im umožňujú porovnať si ceny a kvalitu e-shopov, a málokedy sú ochotní zaplatiť za tovar premrštené ceny.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4M8U na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4M8U na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  2. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  7. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 595
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 170
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 12 160
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 646
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 708
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 690
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 587
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 272
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 9 005
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 385

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Marketingový génius Haščák

Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.

Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu

Jaroslav Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho čo i len jeden volič poveril touto úlohou.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.