Na takzvanú dot-com bublinu z prelomu storočí si dnes zrejme spomenie už len málokto. Väčšina z firiem, ktoré boli v rokoch 1997 až 2000 založené na účel internetového podnikania a získali veľké investičné prostriedky, vzápätí skrachovala. Prežili len tie najlepšie. Problémom boli priveľmi optimistické odhady o potenciáli týchto firiem a celého odvetvia. Dnes, po viac ako trinástich rokoch, sa môže zdať, že ponaučenie z tohto obdobia si odniesol len málokto.
Čo sa vám prvé vybaví, keď sa začne hovoriť o webovej službe, ktorá vznikla v internátnej izbe, využívajú (alebo využívali) ju milióny ľudí a získala obrovské prostriedky, či už prostredníctvom investorov alebo cez vstup na burzu? Pred desiatimi rokmi, keď Facebook ešte neexistoval, spĺňala podobné kritériá stránka TheGlobe.com. V roku 1995 ju založili Todd Krizelman a Stephan Paternot, ako inak v internátnej izbe, na Cornellovej univerzite. Stránka umožňovala používateľom vytvárať si svoje osobné profily vrátane fotografií a akéhosi predchodcu blogov.
V roku 1998 vstúpila firma na burzu a prvé akcie sa predávali po neuveriteľných 87 dolárov, pričom ich vrchol bol dokonca na 97 dolároch. To znamenalo trhovú kapitalizáciu v hodnote 840 miliónov dolárov. Pre dvoch vtedy 24-ročných podnikateľov čísla ako z rozprávky. Problémy však na seba nedali dlho čakať a počas procesu praskania dot-com bubliny, keď si investori začali uvedomovať dôsledky svojich priveľmi optimistických predpokladov, klesla hodnota spoločnosti o vyše 95 percent. TheGlobe.com mal dokonca aj biznis model, ktorý mal nádej fungovať – predaj reklamy. Napriek tomu stránka nikdy nevyprodukovala žiaden zisk a svoju činnosť musela skončiť v auguste 2001.