Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Svätý grál inovatívnych firiem

Čo má byť prirodzenou súčasťou firemnej kultúry

Firmy 21.storočia by si mali uvedomiť, že skutočne inovatívne sa stanú vtedy, ak sa inovatívne myslenie nebude sústreďovať iba v ich výskumných centrách či v hlavách niekoľkých vyvolených. Ale vtedy, ak sa stane bežnou súčasťou práce celej organizácie a bude prirodzenou súčasťou firemnej kultúry.

Na jednej konferencii sa opýtali účastníkov, ktorí pracovali v malých skupinách, čo je pre ich firmu najdôležitejšie – produkty a služby, ľudia či procesy. Najmenej hlasov dostali prekvapujúco produkty a služby. Zástancovia tejto kategórie však argumentovali tým, že firma predsa nemôže prežiť, pokiaľ nebude vyvíjať nové produkty a služby. Druhý najmenší počet hlasov získali procesy. Ich obhajcovia tvrdili, že produkty dnes majú oveľa kratší životný cyklus a dobrý proces vývoja nového produktu je základnou esenciou úspechu. Kým ľudia do firmy prichádzajú a odchádzajú z nej, procesy ostávajú, preto sú dôležité.

Článok pokračuje pod video reklamou

Najviac zástancov získala kategória ľudia, ktorí sa skrývajú za procesmi, ako aj za vytvorením myšlienky nového produktu či služby. Treba priznať, že neexistuje správna odpoveď na túto otázku. Je to, ako keď sa pýtate, čo je v tele najdôležitejšie – mozog, srdce alebo pľúca. Na prežitie sú nevyhnutné všetky.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4MAJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4MAJ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  2. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  5. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  7. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 615
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 140
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 12 084
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 689
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 745
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 635
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 549
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 291
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 8 887
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 334

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Marketingový génius Haščák

Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.

Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu

Jaroslav Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho čo i len jeden volič poveril touto úlohou.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.