Konkurenčný boj okolo vývoja a uplatnenia inovácií zúri na trhu s čoraz väčšou intenzitou. Firmy využívajú všetky dostupné zbrane na to, aby dobyli nové územia a podrobili si nové zákaznícke davy.
Firmy chronicky citujú príklady typu Google, kde si môžu zamestnanci zvoliť pätinu pracovného času tak, že robia na projektoch podľa vlastného výberu. Tento koncept je dnes pre mnohé firmy z praktického hľadiska nemožný. Aplikovateľný je akurát na startupy.
V čom tkvie tajomstvo úspechu inovačných lídrov? Riadia sa prakticky jedinou mantrou – konkurenčnou nepredvídateľnosťou. Základom mystického manévru, ktorým firmy „klamú“ svoju konkurenciu, je ich firemná kultúra – teda to, ako robia biznis. Konkurentom potom neostáva nič iné, len sa pokúsiť o kopírovanie. Ale každý, kto má skúsenosť s prestavbou staršieho bývania, vie, že často treba vynaložiť viac úsilia a zdrojov na rekonštrukciu než na postavenie niečoho úplne nového.