Slovenský priemysel by sa mal aj naďalej opierať o výrobu áut a o subdodávateľské firmy automobiliek. Agentúra ČTK citovala ministra hospodárstva Tomáša Malatinského, ktorý povedal, že je iba potrebné skrátiť inovačné cykly, aby naďalej Slovensko dokázalo konkurovať výrobcom ako Čína či India. Automobilový priemysel zamestnáva na Slovensku 74-tisíc ľudí a je v dobrej kondícii, povedal na Medzinárodnom strojárskom veľtrhu v Brne T. Malatinský.
Napriek poklesu predaja vozidiel v Európskej únii vyrobili Slováci vlani najviac áut v histórii, takmer 930-tisíc a aj tento rok produkcia mierne rastie. Odbytiská sú totiž aj na ázijskom trhu, väčšina produkcie ide na export. Výroba dopravných prostriedkov sa na priemyselnej výrobe podieľa jednou štvrtinou.
„Pre toto priemyselné odvetvie u nás pracuje 274 firiem. Rozhodli sme sa zvýšiť investície do výskumu a inovácií. Vytvorili sme takzvaný ,inovačný voucher‘. Pre malé podniky má hodnotu 3 500 eur, pre veľké 10-tisíc eur. Už od 5. októbra môžu podnikatelia žiadať o podporu a tieto peniaze na inovácie využiť,“ informoval T. Malatinský.