Víkendový pobyt, luxusná trojchodová večera alebo kozmetické ošetrenie. To boli najčastejšie ponuky zľavových portálov v čase najväčšieho rozkvetu. Ráno ku káve si mnohí otvárali ich webové stránky a pomaly sa stávali závislými od výhodných nákupov. Kto tieto služby nevyužil, určite mal aspoň v okolí človeka, ktorý už za „normálnu cenu“ nekúpil nič – všetko chcel mať so zľavovým kupónom. Dnes je však situácia iná – zdá sa, že dva roky ľuďom „na vybláznenie“ stačili a medzi zľavovými portálmi tak prežili najsilnejší hráči.
V SLEPEJ ULIČKE. „Na začiatku tu bola veľká živelnosť. Vznikali desiatky portálov, zväčša bez zázemia a skúseností. Mnohé fungovali – a niektoré novšie dodnes fungujú – doslova na kolene, v obývačke a na notebooku majiteľa, čo pri ich logickom zániku neraz pocítili aj zákazníci či obchodní partneri,“ prezrádza Tomáš Sroka, konateľ portálu Zľavomat.sk.
„Trh sa postupne čistí a mnohé z portálov, ktoré vznikali po desiatkach, tu už nie sú. A ešte to nie je koniec,“ dopĺňa Blažej Hrušovský, konateľ portálu ZľavoDom.sk. Napriek tomu to vraj neznamená, že by bol trh presýtený. „Trh sám osebe je zdravý, v uvedených prípadoch skrachovaných portálov išlo buď o jasný podvod, alebo o neuvážené vedenie,“ myslí si David Gavaľa, konateľ portálu MoreZliav.sk.