Oficiálna štatistika takzvaných fleetových predajov sa na Slovensku síce nevedie, ale o tom, ktorá automobilka, respektíve koncern je na prvom mieste, nepochybuje nikto. Škoda a Volkswagen majú svoju pozíciu pevne vyárendovanú. Čím vyššia pozícia vo firme, tým väčšia škodovka. A čím väčšia firma, tým lepšia šanca, že sa človek dostane k Volkswagenu či, nebodaj, k Audi.
Pátrať po príčinách tohto stavu nemá zmysel. Silná pozícia vyplýva zo silných predajov a silné predaje sú dôsledkom silného postavenia. Tautológia či sebanapĺňajúce proroctvo? Alebo v Škode programovo navrhujú autá pre referentov a obchodných cestujúcich?
LŽI A ŠTATISTIKA. Mať firemné auto je pre zamestnanca bonus, ktorý ide často za hranice jeho zárobkovej činnosti. Lenže ak by si zamestnanec mal zvoliť auto sám a pre vlastnú súkromnú potrebu, skončil by pri tom, ktoré mu vybral zamestnávateľ? Pravdepodobne to síce nie je zlé auto, ale nedá sa povedať, že by rozpálilo srdce motoristu svojimi jazdnými vlastnosťami, dizajnom či najnovšími výdobytkami automobilovej techniky.