Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Úprimnosť lepšie predáva

Varovanie o škodlivosti výrobkov na obaloch nemusí zákazníkov odrádzať, naopak, predaju nebezpečných produktov skôr pomáha. Toto zistenie priniesol výskum ekonóma Ziva Carmona z katedry marketingu obchodnej univerzity INSEAD v Singapure. Najprv otestoval reakcie fajčiarov na varovania ministerstiev zdravotníctva. Je fakt, že výstraha okamžite znižuje chuť a odrádza od kúpy cigariet. Ale, paradoxne, neredukuje budúcu spotrebu –škatuľky s nápismi sa predávajú oveľa lepšie ako tie bez nich. Z. Carmon to vysvetľuje tým, že spotrebiteľ považuje varovanie za úprimný a mimoriadny prejav starostlivosti o zákazníka. Fajčenie je však návykové, preto je zrejmé, že „tabakisti“ nie sú na takýto experiment najvhodnejšou skupinou. Nič sa však nezmenilo ani vtedy, keď tím Z. Carmona siahol po umelých sladidlách, látkach na povzbudenie erekcie a prípravkoch proti rednutiu vlasov a pridal nebezpečenstvo infarktu, bolestí hlavy či priberania na hmotnosti. Varovanie síce krátkodobo zvýšilo obavy z nežiaducich účinkov, ale potom zostalo len fluidum firmy, ktorá sa „bez ľsti“ stará o svojich zákazníkov. Na obsah varovania ľudia zabudli alebo ho ignorovali.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4MFC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4MFC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  6. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 595
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 170
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 12 160
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 646
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 708
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 690
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 587
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 272
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 9 005
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 385

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Marketingový génius Haščák

Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.

Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu

Jaroslav Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho čo i len jeden volič poveril touto úlohou.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.