Varovanie o škodlivosti výrobkov na obaloch nemusí zákazníkov odrádzať, naopak, predaju nebezpečných produktov skôr pomáha. Toto zistenie priniesol výskum ekonóma Ziva Carmona z katedry marketingu obchodnej univerzity INSEAD v Singapure. Najprv otestoval reakcie fajčiarov na varovania ministerstiev zdravotníctva. Je fakt, že výstraha okamžite znižuje chuť a odrádza od kúpy cigariet. Ale, paradoxne, neredukuje budúcu spotrebu –škatuľky s nápismi sa predávajú oveľa lepšie ako tie bez nich. Z. Carmon to vysvetľuje tým, že spotrebiteľ považuje varovanie za úprimný a mimoriadny prejav starostlivosti o zákazníka. Fajčenie je však návykové, preto je zrejmé, že „tabakisti“ nie sú na takýto experiment najvhodnejšou skupinou. Nič sa však nezmenilo ani vtedy, keď tím Z. Carmona siahol po umelých sladidlách, látkach na povzbudenie erekcie a prípravkoch proti rednutiu vlasov a pridal nebezpečenstvo infarktu, bolestí hlavy či priberania na hmotnosti. Varovanie síce krátkodobo zvýšilo obavy z nežiaducich účinkov, ale potom zostalo len fluidum firmy, ktorá sa „bez ľsti“ stará o svojich zákazníkov. Na obsah varovania ľudia zabudli alebo ho ignorovali.
