Aj keď vás videohry nezaujímajú, o jednej ste museli počuť. Grand Theft Auto 5 (GTA V), ktoré sa na trh dostalo v polovici septembra, na ľudí pozeralo z blogov na internete aj plagátov v meste. Predaj hry bol v prvých dňoch taký silný, že zaujal takmer všetkých analytikov a médiá.
Dočítali ste sa o ňom aj v slovenských denníkoch či týždenníkoch, ktoré sa inokedy počítačovým hrám venujú nanajvýš v technologických rubrikách. Hra, ktorej výroba a marketing stála podľa odhadov dvesto miliónov eur, zarobila v prvý deň predaja 585 miliónov. A rozbila všetky ilúzie, ktoré ste o hrách mohli mať.
Ak si myslíte, že hry navrhujú zapálení idealisti a hrajú ich antisociálne stratené prípady v hrubých okuliaroch, ste na veľkom omyle. Je to mimoriadne výnosný segment, ktorý musia brať všetci vážne. Okrem veľkých herných vydavateľstiev EA, Ubisoft či Activision, ktoré točia ročne miliardy eur, majú svoje videoherné divízie aj giganty ako Sony, Microsoft, Disney či Warner Bros.