Ako sa hodnotí atraktívnosť mesta? Možno prezentáciou navonok, zvučnosťou značky vo svetovom meradle, vzhľadom a vybavenosťou, teda dostupnosťou ubytovania a úrovňou verejných služieb, pridať celistvosť môže aj atmosféra, aktivity v meste a ekonomický potenciál. Iste, taký index nebude vždy po chuti každému. Potvrdzuje to aj pravidelný dvojročný index, ktorý ohodnotil najatraktívnejšie mestá sveta. Prieskum GfK City Brands určil ako top metropoly sveta Londýn, Sydney, Paríž, New York a Rím. S tým, že britskú metropolu o kúsok vyzdvihol pred ostatnými.
VZOSTUPY A PÁDY. Každé dva roky prieskum rozbieha boj medzi tými najatraktívnejšími mestami na život. Simon Anholt, autor indexu a nezávislý strategický poradca pre oblasť národnej identity a imidžu, si berie zodpovednosť na svoje plecia a komentuje výsledky. „Index neposudzuje mesto iba na základe jedného kritéria. Poskytuje celkový obraz, ktorého súčasťou je aj sociálne a kultúrne prostredie mesta, jeho podoba a atmosféra, verejné služby, ekonomické a vzdelávacie možnosti a spôsob, akým mesto vplýva na svet. Zatiaľ čo Paríž stále vedie v oblasti atmosféry, jeho celkový výsledok v indexe nepriaznivo ovplyvňuje trinásta či štrnásta priečka v bodoch obyvatelia či vybavenosť. Obrovský tohtoročný prepad jeho potenciálu, ktorý zaznamenal index oproti roku 2011, by mal ešte viac varovať mesto a tých, ktorí sa na jeho imidži podieľajú,“ vysvetľuje v štúdii S. Anholt. Xiaoyan Zhao, riaditeľ indexu v spoločnosti GfK, tvrdí: „Paríž zaznamenal jeden z najväčších poklesov, spolu s dvoma mestami so zložitou hospodárskou situáciou – Madridom a Tokiom. Všetko nasvedčuje tomu, že väčšina miest z niektorých rozvíjajúcich sa ekonomík obsadila miesta v dolnej polovici rebríčka, ale priepasť medzi západnými metropolami a týmito mestami sa zmenší.“