Na prvý pohľad drobnosť, no aj tie stoja za pozornosť. Zvlášť pri takej dôležitej otázke, akou je úspech v zamestnaní. Psychológovia už dávnejšie zistili, že prijímací pohovor je lepšie absolvovať za slnečného počasia, šance na prijatie do manažérskej pozície vraj zlepšuje vysoká postava, ktorá predpovedá dominantnosť. Teraz si ekonómovia Raphael Silberzahn z Cambridgeu a Eric Luis Uhlmann z HEC v Paríži posvietili na mená. Keďže ľudia sa zväčša oslovujú priezviskom, skúmali, či majú vplyv na mienku o jeho nositeľovi. Zamerali sa na tri druhy priezvisk: noblesné typu Kráľ, Princ, Knieža, Gróf, potom tie, čo asociujú povolania ako Rybár, Kováč, Kuchár, Krajčír, a napokon neutrálne – Novák či Hranol. Analyzovali vyše 220-tisíc nemeckých zamestnancov i manažérov a ukázalo sa, že istý vplyv existuje. Nositelia „vznešených priezvisk“ majú o čosi vyššiu šancu, že získajú vedúcu pozíciu. Naopak, pri priezviskách podľa bežnej profesie je pravdepodobnosť mierne nižšia a pri neutrálnych podľa výskumu neexistuje žiaden vplyv. Otázkou len zostáva, či noblesné priezviská vzbudzujú u ostatných podvedomý rešpekt alebo nositeľom dodávajú sebavedomie, ktoré pomáha v kariére.
