Kontroverzné reklamné kampane sú ruleta. Môžu vyvolať pobúrenie a bojkot značky. Ale ak to vyjde, podarí sa im odoslať myšlienku na druhú stranu oveľa efektívnejšie. Ktorým firmám sa podarilo pripraviť originálnu reklamu, ktorá zaujme ľudí a zlepší vnímanie značky?
Byť v reklame originálny alebo kontroverzný sa často nevypláca. Spoločnosť riskuje, že kampaň skončí ako prepadák, ľudia ju nepochopia a odmietnu. Spoločnosti sa preto často spoľahnú na to overené. A vyberú sa rovnakou cestou ako ich konkurenti.
Mnohé firmy sa však rozhodnú riziko podstúpiť. Volkswagen Chrobák sa v Amerike na začiatku šesťdesiatych rokov priveľmi nepredával, lebo nebol dosť veľký a americký. Agentúra sa však nerozhodla pripraviť klasickú reklamu, ktorá predávala iné autá. Urobili originálnu a minimalistickú kampaň so sloganom Think small (Rozmýšľajte v malom), ktorá porušovala pravidlá a bola možno na prvý pohľad na smiech. Auto si vďaka nej vybudovalo neuveriteľný imidž a z reklamy sa stal jeden z najznámejších marketingových počinov vôbec. O štyridsať rokov neskôr sa ním inšpirovalo aj Mini.