Najskôr džúsové bary a fitnescentrá, potom hry a pohodlné ležoviská pre najväčšie talenty, teraz meditácie. Firmy zo Sillicon Valley sú známe tým, že sa svojim zamestnancom snažia poskytovať rôzne výhody, ktoré z nich robia žiaducich zamestnávateľov. Robia to však predovšetkým pre seba.
GOOGLE IDE DO SEBA. Predvoj v internetovom a technologickom svete tvorí v ostatných rokoch Google a pár ďalších. S čím prišiel teraz? Ponúka zamestnancom kurzy meditácie a tréning bdelej pozornosti. Filozofia za tým je jednoduchá. Firma verí, že to pomôže zvýšiť inovatívnosť. Program Hľadaj v sebe už absolvovalo vyše tisíc zamestnancov a ďalšie stovky čakajú, kedy prídu na rad. Vymyslel ho bývalý vývojár menom Chade-Meng Tan a oficiálnym pracovným zaradením na pozícii, ktorá by sa dala voľne preložiť ako „fakt skvelý chlapík“. To je tiež nový trend – firmy, ktoré si to môžu dovoliť, zamestnávajú ľudí, aby sa ostatným starali o pohodu v práci. Chodia po firme, žartujú, šíria dobrú náladu a dobré nápady. Čokoľvek, aby sa múdre mozgy nemuseli trápiť nepríjemnosťami.
Meng napísal popritom aj knihu Hľadaj v sebe: Nečakaná cesta k úspechu a šťastiu (a svetovému mieru), ktorá sa stala bestsellerom podľa rebríčka New York Times. Znie to prinajmenšom naivne alebo ako otrepané new-age klišé. Základom je ale to isté, čo stáročia hlásajú majstri meditácií po celom svete. A to je aj základom Mengovho kurzu pre googlakov. Cieľom je naučiť ich lepšie zvládať emócie a stres, aby boli spokojnejší, tvorivejší a produktívnejší a zároveň lepšie chápali kolegov. Nič nové a nič prevratné. Len v novom prostredí a tým azda aj prevratné.