Kedysi odchádzali za hranice vlastne iba remeselníci a prakticky z jedného dôvodu. Motivovala ich vidina lepšieho zárobku, pravdepodobne ani netušili, že získajú aj nové skúsenosti, ktoré im neskôr pomôžu v konkurencii doma. Dnes firmy vysielajú svojich ľudí do iných krajín najmä preto, aby sa vracali lepšie vyzbrojení pre pohyb na globalizovanom trhu.
Poradenská spoločnosť PwC pripravuje už niekoľko rokov prieskumy HR Pulse v spolupráci s inšpiratívnym magazínom Profit. Posledný z nich hľadal odpoveď na otázku: Ako ovplyvňuje nestabilná hospodárska situácia trend vo vysielaní zamestnancov do zahraničia? Senior manažérka PwC Natália Fialová v správe z prieskumu konštatovala, že posielanie pracovníkov na zahraničné stáže je reakciou firiem na čoraz aktuálnejšie problémy v podnikaní. „Vysielanie umožní zamestnancom kvalitnú kariéru, a to tým, že sa dostanú na správne miesta,“ vysvetľuje N. Fialová a naznačuje, že vyslaní pracovníci potom zo zahraničia „presúvajú expertízne znalosti tak efektívne, ako je to len možné, a s ohľadom na potreby klientov“.
NAJMÄ PROJEKTY. Na ilustráciu poskytla N. Fialová vyjadrenie jednej zo spoločností, ktoré sa na prieskume zúčastnili: „Výhodami vysielania v našej firme je, že zamestnanci sa buď zaškoľujú, alebo získavajú rozsiahlejšie pracovné skúsenosti a tým budujú svoju senioritu a dostávajú príležitosť na získanie skúseností a kariérny rast. Vnímajú to pozitívne a čiastočne to zvyšuje ich lojalitu k nám. Zároveň sa zvyšuje kredibilita slovenskej pobočky v rámci našej skupiny, zamestnanci sa lepšie zviditeľnia.“