Cesta k novinkám pritom vedie cez spoluprácu tímov, kde konflikt má pozitívny význam a kde je klient skutočná hodnota.
Potreba inovovať je dnes už nespochybniteľný fakt. Cyklus životnosti produktov a služieb sa skracuje, podobne aj čas medzi nápadom a jeho realizáciou. Jednotka času je jazýčkom na váhe, ktorý prinesie pozitívny obchodný efekt iba jednému a ostatní sa ihneď stávajú len jeho nasledovníkmi. Čas sa tak stáva novou ekonomickou veličinou.
Firmy sa v tomto zmysle naučili už mnohým inovačným chmatom a čoraz lepšie dokážu riadiť samotný inovačný cyklus od začiatku po koniec. Ale predsa len existuje jedna vec, ktorú nevedia kontrolovať – konkurencia. Mnoho organizácií si mylne myslí, že konkurencia je „iba“ externý faktor. Nie je to „iba“ – ide o širokospektrálny jav a týka sa bytostne aj vnútorného prostredia. Veď firemné drahokamy preoblečené do kože talentov či manažérov sú v konečnom dôsledku jednotlivci, ktorí túžia vo svojej úlohe vyniknúť, chcú výsledkom svojej práce zaujať, majú sny a húževnato idú za ich naplnením.