Známy výrobca populárnych smartfónov prešiel rýchlou fázou rastu, čo vyzeralo na fenomenálny úspech, ale potom zaspal voľný vývoj mobilných aplikácií pre bežných záujemcov. Dnes BlackBerry naberá druhý dych, aj keď možno za to bude musieť zaplatiť daň.
Keď tesne pred Vianocami kanadský výrobca mobilov a softvéru BlackBerry zverejnil svoje výsledky za tretí kvartál, boli smutné, ale neprekvapili. Firma prehĺbila stratu na 4,4 miliardy dolárov (3,22 miliardy eur) a odpísala veľké množstvo zásob nepredaných telefónov. Jej akcie napriek úvodnému pádu však začali po niekoľkých hodinách stúpať. Ako je to možné?
Súčasne so zverejnením finančných výsledkov totiž dočasný šéf firmy John Chen oznámil, že mienia pokračovať v strategickom partnerstve s taiwanským výrobcom elektroniky, firmou Foxconn, ktorú už viacerí analytici odpisovali.