Veľké firmy sa môžu zdať až neľudsky dokonalé. Ich značky pozná takmer celý svet, zamestnávajú desiatky až stovky tisíc ľudí a každoročne vyrábajú miliardové zisky. Aj na ich čele však stoja ľudia, ktorým sa občas podarí obrovský prešľap.
Popri množstve nových úspešných produktov, ktoré sa na trhu každoročne úspešne uchytia, vyrobia aj produkt, ktorému sa nepodarí osloviť zákazníkov a skončí veľkým fiaskom. Stáva sa to aj tým najväčším výrobcom s najznámejšími značkami, ktorí sú známi úspešným marketingom – ako napríklad Applu, Coca-Cole alebo Googlu.
Dôvod neúspechu sa často zjednodušuje na to, že produkt „predbehol dobu“ a keby prišiel o desať rokov neskôr, podarí sa mu uspieť. V skutočnosti je príčin viac a každý prípad je unikátny. Od nedokonalého vyhotovenia cez nerešpektovanie zákazníckych návykov až po prehnaný marketing, ktorý môže byť ešte horší ako žiaden. Aj napriek snahe sa očakávania nesplnia a firma sa zlým produktom dostane často do slepej uličky – prerobí milióny a jediná náprava, ktorá jej ostane, je ukončiť výrobu.