Ked sa povie Volkswagen Golf, informovaný motorista si vybaví hatchback s imidžom najžiadanejšieho auta v Európe. Najnovšia, odvodená a svojou povahou „užitočnejšia“, verzia Variant mieri do revíru, kde na zákazníkov zatiaľ najúspešnejšie poľuje rodinným putom zviazaná Škoda Octavia Combi.
Naháňanie objemu batožinového priestoru nesie so sebou len jediné riziko – ľahko zničí predstavy dizajnérov o harmonickom celku. Volkswagen Golf Variant, pripravený na redakčný test, si zachoval celkom štíhlu siluetu a fotogenicky splývajúcu strechu. Zadný previs nie je až taký markantný, aby vyzeral ťažkopádne. Pri pohľade z profilu celok opticky rozširujú horizontálne svetlomety. Praktický význam má zas veko kufra zahryznuté hlboko do nárazníka. Neskôr zistíme, že mohlo byť aj hlbšie.
TAKMER IDYLKA. Veľké zadné dvere sprístupňujú vskutku priestranný kufor. Na pohľad má však sotva 605 litrov, ako udáva výrobca – nedorozumenie čiastočne vysvetľuje dvojité dno, ktoré je súčasťou celku. Horná „paluba“ sa dá ukotviť vo viacerých polohách či položiť na dno, alebo ho možno z auta vyložiť. Slúži tiež ako priehradka rozdeľujúca batožinový priestor na dve časti, aby obsah nepoletoval. Podobný účel plní fixačná sieť, ktorá sa dá upevniť okami k podlahe. K tomu po stranách praktické vešiaky. Pod dvojitým dnom čaká na svoju príležitosť na Slovensku štandardne dodávaná mini rezerva (ukrajuje z objemu 15 litrov). Kryciu roletu zatiahnete aj uvoľníte jednou rukou. Takmer kombi-idylka, lenže...