Dve slovenské firmy: Viamo a Datamolino. Každá si zvolila inú cestu. Tá prvá mení systém zvnútra, vyhľadáva partnerstvo s bankami a financovaná je interne. Druhá chodí po súťažiach, hľadá investorov, nedávno vyšla z pobytu v českom startupovom inkubátore a potenciál vidí v zahraničí. Obe však majú spoločné, že sa snažia otriasť zdanlivo nehybným segmentom finančníctva.
Čo urobíte, keď chcete dať kamarátovi pár eur za kávu alebo benzín, ale nemáte práve hotovosť? Musíte si najprv vypýtať jeho číslo účtu, ktoré však veľa ľudí nenosí v hlave. Ak aj číslo dostanete, musíte sa prihlásiť do internet bankingu a až z neho poslať peniaze tam, kde majú byť.
Mladý absolvent informatiky Adam Marek bol presvedčený, že by to mohlo ísť aj jednoduchšie. Na jeho nápade stojí dnes úspešný startup Viamo. Službu spustili s tímom v júni 2013 a už o tri mesiace sa mohli pochváliť skvelými číslami. Aplikáciu na mobil si aktivovalo okolo 44-tisíc Slovákov, ktorí si cez ňu poslali viac ako milión eur. O ďalšie štyri mesiace to už bolo 54-tisíc a dva milióny eur. Viamo dokázalo, že aj malá firma s dobrým produktom a množstvom trpezlivosti, môže urobiť veľkú zmenu.