Jeden mal radšej vínko, druhý obľubuje pivo od študentských čias. Po úspechu s dovozom elektroniky prešli na tenký ľad výrobcov: kúpili krachujúci Banskobystrický pivovar a produkt, ktorý veľmi nechutil. Dobre sa dopĺňajú a pivovar, jediný v slovenských rukách, vďaka tomu ožil. Branislav Cvik a Ľubomír Vančo sú finalistami súťaže EY Podnikateľ roka 2013.
Mariahilfer Strasse v centre Viedne je známa nielen ako obchodná tepna rakúskeho hlavného mesta, ale aj množstvom pivných krčmičiek. V každej je poltucet až tucet píp so značkami z rôznych kútov Európy. Možno si tam dať aj slovenský Urpiner. Pretože pivárom vynovený bystrický produkt očividne chutí, pravidelne doobjednávajú aj slovenské sudy. Viedenskí pivári sú nároční a promiskuitní. Nesľúbili na veky vekov lásku jednej značke, ale skúšajú, čo im práve dnes viac zachutí.
Keď tmavý Urpiner ako jediný produkt zo Slovenska získal tento rok medzi siedmimi stovkami pív zo 150 pivovarov z Česka a okolitých krajín prestížnu zlatú Českú pivnú pečať, tamojší obchodníci ku gratulácii pridali aj otázku, prečo nie je Urpiner na českom trhu. Branislav Cvik odpovedal, že Čech má svoje obľúbené značky a ako pivný vlastenec žiada najmä domácu produkciu. Slovenské pivo si zvyčajne dá, len keď sa túla Slovenskom.