Respektíve im naše školy nedokážu dať to, čo potrebujú. Nielen rodičia, ale i učitelia sú frustrovaní. Niečo treba od základov zmeniť. Vieme ale o školách a školstve efektívne diskutovať, aby táto zmena mohla nastať?
Peťko, Matúš a Zuzka sú súrodenci. Školáci. Ani pre jedného z nich sa však tradičná škola, ako ju poznáme, veľmi nehodí. Aby nevzniklo nejaké nedorozumenie, sú zo slušnej rodiny zo strednej vrstvy a rodičia sa zaujímajú o rozvoj svojich detí. Ani jedno nemá žiadnu sociálnu či psychickú poruchu. Sú to v podstate milé, šikovné, zvedavé, aktívne decká. Rady sa rozprávajú, hrajú, učia nové veci, neposlúchajú. A, samozrejme, vedia to s počítačom. Ale ktoré dieťa to dnes nevie?
UČEBNICOVÝ PRÍKLAD. Pýtate sa, prečo je teda problém so školou? Nuž, Peťko je veľmi citlivý a všetko berie osobne. Keď mu niečo nejde, snaží sa tomu radšej vyhnúť. Kritika a negatívne hodnotenie ho demotivujú až na hranicu apatie. Pritom ho svet veľmi zaujíma, má dramatický talent, je dobrý v prírodovede, historické súvislosti a etické problémy chápe ako máloktoré dieťa v jeho veku.