Kým školy nie sú to, čo by mohli a mali byť, ich úlohu budú asi ešte nejaký čas suplovať doučovatelia. Juraj Svinčák sa ich snaží spájať so študentmi na svojom portáli DoučMa.sk.
Keď bol Juraj Svinčák malý, nešla mu matematika. Vtedy mu rodičia našli po známosti doučovateľa. Dnes je realita iná a keď chce človek doučovanie, už nemusí sledovať otrhané plagáty na stĺpoch mestského osvetlenia alebo sa pýtať známych. Rozbiehajú sa totiž špecializované portály, medzi ktoré patrí aj DoučMa. Do tvorby portálu sa s kolegom Tomášom Palkovičom pustili z jednoduchého dôvodu. Nepáčil sa im neefektívny model, keď lektori trávia viac času naháňaním nových študentov ako samotným učením. V apríli 2012 spustili vlastný špecializovaný portál.
TIEŇOVÉ VZDELÁVANIE. Význam doučovania sa rokmi rozvinul do veľkých rozmerov. Už nejde len o pomoc problémovým študentom, ktorí by bez doučovania prepadli. Práve naopak. V štúdii nazvanej Výzva tieňového vzdelávania, ktorú dal vypracovať európsky rezort vzdelávania a kultúry, sa píše, že doučovanie vyhľadávajú skôr žiaci s dobrými známkami a pedantnými rodičmi. Nepravdivý je aj mýtus, že je to menšinová záležitosť. V roku 2006 malo súkromné doučovanie alebo prípravné kurzy až 56 percent slovenských študentov v maturitnom ročníku.