Rovnako ako dôvodov, prečo sa oplatí hľadať firmy, ktoré vykazujú príznaky invencie, a vyzdvihnúť ich, aby si ich ostatní všimli.
Príbeh čínskej firmy Xiaomi ja príkladom toho, že povedať o niekom, či je alebo nie je inovatívny, je vec uhla pohľadu. Táto firma vznikla len v roku 2010 a dnes dominuje na čínskom trhu s mobilnými telefónmi, jej produkty sa dajú kúpiť aj na Slovensku. Podľa niektorých je to „fejková“ firma. Kopíruje Apple. Jej šéf Lei Jun čítal ešte na vysokej škole životopis Steva Jobsa z Applu a tak sa mu ten príbeh zapáčil, že ho okopíroval po čínsky. Doslova. Začal sa podobne obliekať, pestuje si rovnaký imidž, dokonca aj spôsob prezentácie nových produktov odpozeral od Steva. A hoci mu to funguje, firma expanduje a poráža konkurenciu, podľa jedného tábora je to len typický príbeh čínskeho kopírovania, na ktorom nič invenčné nie je.
Druhý tábor zas Xiaomi radí k najinovatívnejším firmám dnešnej doby. Dôvod? Zmenila spôsob predaja elektroniky. Nemá maloobchod, produkty – zväčša mobilné telefóny – predáva len cez web. Okrem toho sa vedia prispôsobiť zvyklostiam používateľov, a to údajne nemá žiaden zo známejších konkurentov.