Na Slovensku sú popravde ešte len v plienkach. Druhá generácia, ktorá sa chytá firemných kormidiel, je totiž nanajvýš v strednom veku. Svetové meradlo ale naznačuje, že firemný biznis má pevné piliere a tie najväčšie a najúspešnejšie firmy sú zväčša rodinné, dokonca viacgeneračné. Mnohé majú aj vyše sto rokov.
Japonská stavebná firma Kongo Gumi je zrejme unikát. Má dnes vo vedení už štyridsiatu generáciu zakladateľov, vznikla totiž v roku 578. Jej súčasný prezident Tošitaka Kongo má už v zálohe svojho 51-ročného syna Masakazu, ktorý čaká na prevzatie vedenia. Na americkom kontinente v Spojených štátoch rodinné firmy ani tak nelámu rekordy v dĺžke životnosti ako skôr v zárobkoch. Desať najväčších začína ročné tržby nad hranicou 30 miliárd dolárov. Spriaznenosť v rodine a biznise cítiť aj zo slov mladších generácií, ktoré si za vzor dávajú vždy svojich predchodcov. Podľa amerického magazínu Forbes Jimmy Haslam III., šéf spoločnosti Pilot Flying J, tvrdí, že jeho otec bol nielen úžasným rodičom, ale aj mentorom, ktorý ho naučil, že zakaždým treba robiť tie správne veci, akokoľvek sa rozhodnete. Okrem toho je dôležité myslieť na cenu a zbytočne neprihadzovať, vedieť, koľko peňazí máte v peňaženke a poruke, obklopovať sa dobrými ľuďmi, nenechávať sa zbytočne niekým nahradzovať, byť zanietený a pýtať sa vždy, keď niečomu nerozumiete.