Dnes, keď mu patrí 80 percent domáceho trhu s online nakupovaním, mieri na burzu. Aký je čínsky Amazon zvnútra?
Čínsky internet žije vlastnými pravidlami. Keď chce Číňan niečo vyhľadať, neotvorí Google, ale Baidu. Keď chce napísať známemu, nezapne Facebook, ale QQ. A keď chce niečo nakúpiť, otvorí weby Taobao alebo Tmall.
Oba obchody patria do skupiny Alibaba Group, ktorá ovláda štyri pätiny čínskeho trhu s nakupovaním na internete. V roku 2013 mala firma obrat 7,5 miliardy dolárov a cez obchody na platforme sa preženie tovar v hodnote mnohých desiatok miliárd dolárov. Svoje 15. narodeniny sa rozhodla osláviť vstupom na burzu a podľa analytikov by hodnota firmy mohla vystúpiť na 200 miliárd dolárov. Tým by sa prakticky cez noc zaradila medzi 25 najhodnotnejších verejne obchodovaných firiem na svete.