Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Básnik v biznise

Marketingový guru Vincent Stanley je rozvážny muž so srdcom dobrodruha

Na stretnutie prišiel s veľkým úsmevom, akoby mu práve niekto povedal dobrý vtip. Vysvitlo, že s naším fotografom zablúdili kdesi pri devínskom Sandbergu, keď hľadali vhodné pozadie na portrét. Neskôr mi povedal, že to je presne typ zážitkov, aké má rád. Trošku nečakaného túlania a tráva sa hneď zdá oveľa zelenšia. Služobne najstarší zamestnanec americkej firmy na výrobu outdoorového oblečenia Patagonia a jej marketingový guru Vincent Stanley je rozvážny muž so srdcom dobrodruha, zvedavým pohľadom dieťaťa a dušou básnika.

SkryťVypnúť reklamu

Váš asi najznámejší marketingový počin bola netradičná reklama Patagonie so sloganom „Nekupuj túto bundu“. Čo vás k tomu viedlo? Snaha o zvýšenie predaja asi nie.

Päť rokov sme od zákazníkov zbierali na recykláciu naše výrobky, ktoré im už doslúžili. Cieľom bolo vytvoriť z každého nový produkt rovnakej hodnoty. Zistili sme však, že takto možno recyklovať len asi polovicu našich výrobkov, napríklad polyesterovú flísku alebo termobielizeň. Z bavlnenej košele či vlneného svetra už vznikne niečo iné, lebo vlákna musíte rozsekať. Uvedomili sme si, že recyklovanie má byť naozaj až na konci reťazca. Najprv „obmedzuj, opakovane používaj, oprav...“. A tak sme sa rozhodli v prvom rade urýchliť opravy výrobkov, aby to zákazníci viac využívali. Zriadili sme aj službu na odpredaj použitých vecí. Ale najväčšou výzvou bolo obmedzenie zbytočných nákupov. Preto sme sa rozhodli pre reklamu „Nekupuj túto bundu“. Chceli sme ľuďom povedať, že každý výrobok má sociálny aj environmentálny rozmer a mali by sme sa preto dobre zamyslieť, čo nakupujeme.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4N38 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4N38 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 187
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 008
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 858
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 185
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 740
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 658
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 507
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 406
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 404
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 261
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Daniel Lipšic.

Krajniak a Lipšic sa poznajú dekády.

6 h

Má jeden z kandidátov aj špeciálne zaobchádzanie?

3 h