Na stretnutie prišiel s veľkým úsmevom, akoby mu práve niekto povedal dobrý vtip. Vysvitlo, že s naším fotografom zablúdili kdesi pri devínskom Sandbergu, keď hľadali vhodné pozadie na portrét. Neskôr mi povedal, že to je presne typ zážitkov, aké má rád. Trošku nečakaného túlania a tráva sa hneď zdá oveľa zelenšia. Služobne najstarší zamestnanec americkej firmy na výrobu outdoorového oblečenia Patagonia a jej marketingový guru Vincent Stanley je rozvážny muž so srdcom dobrodruha, zvedavým pohľadom dieťaťa a dušou básnika.
Váš asi najznámejší marketingový počin bola netradičná reklama Patagonie so sloganom „Nekupuj túto bundu“. Čo vás k tomu viedlo? Snaha o zvýšenie predaja asi nie.
Päť rokov sme od zákazníkov zbierali na recykláciu naše výrobky, ktoré im už doslúžili. Cieľom bolo vytvoriť z každého nový produkt rovnakej hodnoty. Zistili sme však, že takto možno recyklovať len asi polovicu našich výrobkov, napríklad polyesterovú flísku alebo termobielizeň. Z bavlnenej košele či vlneného svetra už vznikne niečo iné, lebo vlákna musíte rozsekať. Uvedomili sme si, že recyklovanie má byť naozaj až na konci reťazca. Najprv „obmedzuj, opakovane používaj, oprav...“. A tak sme sa rozhodli v prvom rade urýchliť opravy výrobkov, aby to zákazníci viac využívali. Zriadili sme aj službu na odpredaj použitých vecí. Ale najväčšou výzvou bolo obmedzenie zbytočných nákupov. Preto sme sa rozhodli pre reklamu „Nekupuj túto bundu“. Chceli sme ľuďom povedať, že každý výrobok má sociálny aj environmentálny rozmer a mali by sme sa preto dobre zamyslieť, čo nakupujeme.