Rovnako ako väčšine iných odvetví, ani bankám sa v súčasnosti nevyhli zmeny. Prieskum poradenskej agentúry v oblasti manažmentu ukázal, čo bankovníctvo čaká do roku 2020. Ak chcú banky na trhu zotrvať a produkovať zisk, budú musieť nasledovať silnejšie vízie.
Včera jednoduchosť, dnes aj agilita
Dnes už takmer všetky banky vykonávajú kroky smerom k zjednodušeniu a optimalizácii svojho podnikania. Zameriavajú sa na zlepšenie procesov, nielen naprieč firmou, ale aj smerom k zákazníkovi, či už z hľadiska manažmentu alebo technológií. Napriek tomu, že sú tieto opatrenia užitočné, na zabezpečenie trvalého profitu nestačia. Podľa agentúry Accenture by v nasledujúcich rokoch mali banky vsadiť najmä na agilitu, ktorá je dnes synonymom digitalizácie, sociálnych médií a mobilných platforiem. Posledné hospodárske výsledky v tejto oblasti naznačujú, že dariť sa začalo najmä bankovníctvu založenému na online báze.