Tá určuje, ako sa filmy prezentujú, ale často aj to, aký bude ich obsah. John Graeme Noseworthy z IBM pracuje s veľkými filmovými štúdiami a pomáha im analyzovať trhové dáta, aby zarobili viac.
Vo svojej brožúre Big data idú do Hollywoodu píšete, že keď filmové štúdio využilo dátovú analýzu, podarilo sa mu zvýšiť úvodné tržby druhého dielu filmu Hry o život (Hunger Games) oproti prvej časti. Ako?
Keď hovoríme o filmoch, nakrútenie veľkého hollywoodskeho filmu je investícia od 50 do 500 miliónov dolárov. A investícia do marketingu môže byť v desiatkach, dokonca až stovkách miliónov. Štúdiá teda podstupujú veľký risk. Dávajú do filmu stovky miliónov dolárov a iba dúfajú, že bude mať úspech. V mnohých prípadoch naozaj netušia, či sa filmu bude dariť alebo nie. My však veľmi presne predikujeme, koľko film zarobí – najmä počas úvodného víkendu. Napríklad osem týždňov dopredu vieme približne povedať, aké tržby dosiahne počas prvých troch dní. Keď vieme toto číslo odhadnúť v predstihu, dokážeme pomôcť filmovým štúdiám upraviť marketingový rozpočet, aby sa im podarilo naplniť plány.