Imidž na jednotku a sily na rozdávanie – to je obraz najostrejšieho sériovo vyrábaného modelu strednej triedy so znakom BMW. Piata generácia M3 a M4 Coupé práve prichádza na trh a my sme ju vyskúšali na pretekárskom okruhu Autódromo Internacional v portugalskom Algarve.
Modely BMW M3 a M4 Coupé majú identický technický základ, takmer navlas zhodné výkonové parametre, ale dva typy karosérie – sedan a kupé.
HOLD DOWNSIZINGU. Najdôležitejšia správa však hovorí, že atmosférický osemvalec 4,0 l pod prednou kapotou nahradil trojlitrový šesťvalec s dvoma turbodúchadlami. Má o osem kilowattov vyšší maximálny výkon a v špičke 150 Nm krútiaceho momentu navrch. Pritom kombinovaná spotreba klesla o štvrtinu. Rast výkonu by sa pri nezmenenej hmotnosti na dynamických vlastnostiach prejavil len zanedbateľne. Ale tu sa s ľahkými materiálmi nešetrilo. Z karbónu sú vzpery na nápravách, hnacie hriadele aj strecha, karbón-keramika našla uplatnenie na brzdách. Ramená náprav aj predné časti karosérie sú zo zliatin hliníka. A o tom, že trojlitrový šesťvalec je ľahší ako štvorlitrový osemvalec, vari netreba presviedčať, ľahšie sú tiež prevodovky. Nové M tak zhodilo viac ako 80 kilogramov.