Všetky firmy, organizácie či vlády, ktoré sa chcú stať inovatívnymi, riešia tú istú hádanku: Ako sa dá vidieť niečo nové, keď človek každý deň kráča tým istým chodníkom? Naivná odpoveď znie, že stačí, keď do tímu zoberiete nejaký klon Steva Jobsa – ktorý síce veľa nerozpráva, ale má (aspoň podľa neho) geniálne nápady. Tie potom stačí zaviesť do praxe. Zložitejšia a ani trochu nie sexi znejúca odpoveď je ukrytá v procese, ktorý sa v zahraničí zvykne nazývať design thinking (dizajnové alebo tvorivé myslenie). „Je to proces hľadania praktického kreatívneho riešenia problému či úlohy, ktorý vedie k lepším budúcim výsledkom,“ hovorí Tony Lai, šéf spoločnosti The Idea Factory (v preklade továreň na nápady). V praxi si to mohli vyskúšať účastníci medzinárodného letného tábora lídrov (Summer Leadership Camp), ktorý už po druhý raz pripravila organizácia LEAF. Kľúčová vec, ktorú T. Lai zúčastnených stredoškolákov učil, bolo reagovať na nápady kolegov slovami „Áno, a tiež by sa dalo...“ namiesto „Áno, ale to by asi nešlo, lebo...“. Podľa T. Laia sa dá sotva dopracovať ku kreatívnemu riešeniu, ak je v tíme veľa takzvaných „áno, ale“ ľudí a žiaden, ktorý reaguje „áno, a“.

Zdroj: Pavel Sibyla