Návštevníci lekára nedostávajú žiaden doklad. O cenách za jednotlivé zdravotné úkony tak nemajú veľmi odkiaľ vedieť. Niečo im strhne zamestnávateľ z platu alebo to odvedú ako živnostníci do systému zdravotného poistenia. A z týchto peňazí sa potom platia výdavky v prípade, že sú chorí alebo potrebujú ošetrenie či operáciu. Viac ani nemusia vedieť – aspoň tak si to predstavuje systém.
NIE SÚ ROVNAKÉ. Na trhu sú tri zdravotné poisťovne. Jedna štátna a dve súkromné. Na prvý pohľad sú rovnaké. Kto však v čakárni u lekára trávi viac času alebo sa chystá na vážnu operáciu, prípadne si zvykol všetko vybavovať cez počítač, mohol medzi poisťovňami vidieť rozdiely. Kto nie je spokojný, môže poisťovňu zmeniť. Ale vždy len raz za rok – do 30. septembra. „Čas na rozmyslenie a podanie prihlášky má do konca septembra, aby sa stihol prepoistiť od januára nasledujúceho kalendárneho roka,“ uvádza Monika Šimunová z Dôvery zdravotnej poisťovne.
