SME

Ako sa robí marketing cez e-mail

Hoci e-mail v prípade iného využitia nahrádzajú čoraz sofistikovanejšie nástroje, v úlohe marketingového nástroja zažíva opätovný nárast popularity. Stále je jednou z najefektívnejších foriem, a keď ho správne využijete, môžete zvýšiť predaj o desiatky percent.

Vytvorenie databázy

Prvou podmienkou je vhodná databáza, zoznam ľudí, ktorí by mohli mať záujem o vaše produkty. Môžete ho získať rôznymi kanálmi. Štandardným postupom je zbierať e-maily zákazníkov na svojom webe, ale zapojiť aj ľudí na Facebooku, napríklad súťažami. Vždy treba človeku ponúknuť dôvod, prečo by vám mal dať adresu – napríklad zaradenie do súťaže, zľavu či predĺženú záruku, zhodujú sa marketéri Martin Volek z Volis International a Vlado Vanek z Riesenia.com. Adresy možno získavať pri priamom styku so zákazníkom – pri predaji služby alebo produktu. Veľmi dobrý spôsob je zbierať adresy na rozličných veľtrhoch či podobných akciách. „Cieľom každej offline aktivity by malo byť aj získanie e-mailov,“ myslí si M. Volek.

SkryťVypnúť reklamu

Plánovanie

Kampaň by mala sledovať určitý cieľ, napríklad zvýšenie návštevnosti webu z e-mailu alebo zvýšenie online predaja. Len cieľ však nestačí, treba sa zamyslieť aj nad tým, akým spôsobom ho dosiahnuť a zmerať.

Newsletter by mal mať pravidelnú frekvenciu – môže byť od týždennej po mesačnú. Fixný by mal byť aj deň odosielania, aby ľudia vedeli, kedy môžu nové informácie očakávať. S ležérnym prístupom „mám veľa roboty, nemám čas na newsletter“ to podľa M. Voleka ďaleko nedotiahnete. Dôležitý je aj čas odosielania. Najvhodnejší je poobede od jednej do druhej, v nedeľu večer alebo piatok podvečer.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4N9W na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (7. 4. 2025)
USD 1.106
AUD 1.810
CZK 25.142
JPY 160.560
CAD 1.570
GBP 0.850
HUF 405.700
PLN 4.263
CHF 0.941
SEK 10.974

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  2. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  4. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  5. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 338
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 252
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 230
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 304
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 387
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 940
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 143
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 034
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 502
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 148
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 400
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 222
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 555
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 297
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 811
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Negatívny vývoj zasiahol až osem z deviatich zložiek predaja.


TASR 1
Trhy na Wall Street.

Príležitosťou môžu byť napríklad farmafirmy či biotechnologické tituly.


 Ázijské trhy v pondelok pre obchodnú vojnu skolabovali.

Hlavný nemecký akciový index klesol o 10 percent.


ČTK 8
TikTok.

Trump predĺžil lehotu pre TikTok o 75 dní.


SITA 3
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 502
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 148
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 400
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 222
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 555
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 297
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 811
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu