Vytvorenie databázy
Prvou podmienkou je vhodná databáza, zoznam ľudí, ktorí by mohli mať záujem o vaše produkty. Môžete ho získať rôznymi kanálmi. Štandardným postupom je zbierať e-maily zákazníkov na svojom webe, ale zapojiť aj ľudí na Facebooku, napríklad súťažami. Vždy treba človeku ponúknuť dôvod, prečo by vám mal dať adresu – napríklad zaradenie do súťaže, zľavu či predĺženú záruku, zhodujú sa marketéri Martin Volek z Volis International a Vlado Vanek z Riesenia.com. Adresy možno získavať pri priamom styku so zákazníkom – pri predaji služby alebo produktu. Veľmi dobrý spôsob je zbierať adresy na rozličných veľtrhoch či podobných akciách. „Cieľom každej offline aktivity by malo byť aj získanie e-mailov,“ myslí si M. Volek.
Plánovanie
Kampaň by mala sledovať určitý cieľ, napríklad zvýšenie návštevnosti webu z e-mailu alebo zvýšenie online predaja. Len cieľ však nestačí, treba sa zamyslieť aj nad tým, akým spôsobom ho dosiahnuť a zmerať.
Newsletter by mal mať pravidelnú frekvenciu – môže byť od týždennej po mesačnú. Fixný by mal byť aj deň odosielania, aby ľudia vedeli, kedy môžu nové informácie očakávať. S ležérnym prístupom „mám veľa roboty, nemám čas na newsletter“ to podľa M. Voleka ďaleko nedotiahnete. Dôležitý je aj čas odosielania. Najvhodnejší je poobede od jednej do druhej, v nedeľu večer alebo piatok podvečer.