Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Ako sa robí marketing cez e-mail

Hoci e-mail v prípade iného využitia nahrádzajú čoraz sofistikovanejšie nástroje, v úlohe marketingového nástroja zažíva opätovný nárast popularity. Stále je jednou z najefektívnejších foriem, a keď ho správne využijete, môžete zvýšiť predaj o desiatky percent.

Vytvorenie databázy

Prvou podmienkou je vhodná databáza, zoznam ľudí, ktorí by mohli mať záujem o vaše produkty. Môžete ho získať rôznymi kanálmi. Štandardným postupom je zbierať e-maily zákazníkov na svojom webe, ale zapojiť aj ľudí na Facebooku, napríklad súťažami. Vždy treba človeku ponúknuť dôvod, prečo by vám mal dať adresu – napríklad zaradenie do súťaže, zľavu či predĺženú záruku, zhodujú sa marketéri Martin Volek z Volis International a Vlado Vanek z Riesenia.com. Adresy možno získavať pri priamom styku so zákazníkom – pri predaji služby alebo produktu. Veľmi dobrý spôsob je zbierať adresy na rozličných veľtrhoch či podobných akciách. „Cieľom každej offline aktivity by malo byť aj získanie e-mailov,“ myslí si M. Volek.

Článok pokračuje pod video reklamou

Plánovanie

Kampaň by mala sledovať určitý cieľ, napríklad zvýšenie návštevnosti webu z e-mailu alebo zvýšenie online predaja. Len cieľ však nestačí, treba sa zamyslieť aj nad tým, akým spôsobom ho dosiahnuť a zmerať.

Newsletter by mal mať pravidelnú frekvenciu – môže byť od týždennej po mesačnú. Fixný by mal byť aj deň odosielania, aby ľudia vedeli, kedy môžu nové informácie očakávať. S ležérnym prístupom „mám veľa roboty, nemám čas na newsletter“ to podľa M. Voleka ďaleko nedotiahnete. Dôležitý je aj čas odosielania. Najvhodnejší je poobede od jednej do druhej, v nedeľu večer alebo piatok podvečer.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4N9W na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4N9W na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  3. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  6. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  7. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  2. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  3. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  7. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  8. Slováci sú chlebovým národom
  9. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  10. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 820
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 319
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 11 674
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 049
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 9 585
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 9 044
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 106
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 577
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 180
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 262

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Ako Fico sám seba usvedčil

Na otázku, či si vypočul nahrávku Gorily, Fico odpovedal, že nie. Pretože on si nikdy nepúšťa vlastné vystúpenia.

Rozhovor

Autor Gorily Holúbek: Flašíka viem vysvetliť, polícia sa mi neozvala

Kvalita nahrávky je podobná originálu.

Bývalý analytik SIS Peter Holúbek podľa Gorily odpočúval konšpiračný byt na Vazovej ulici.
Komentár šéfredaktorky

Čo nám Gorila hovorí o Ficovi a Haščákovi

Gorila ponúkla jasnú predstavu, ako si interpretujú fungovanie štátu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Prehľad prípadov zo spisu Gorila, ktoré polícia vyšetrovala

Vo viacerých prípadoch polícia Pentu očistila.

Ústredné postavy internetového spisu Gorila: Jaroslav Haščák, partner skupiny Penta, Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku za SDKÚ a Jirko Malchárek, bývalý minister hospodárstva za ANO.

Neprehliadnite tiež

Píše Branislav Benčat

Čoho sa Haščák bojí

Kontakt s Pentou môže byť čoraz rizikovejší.

Štát priznáva, že nevie, ako ďalej s konkurzom Bašternáka

Zákon je nejasný, úrad sa preto pýta ministerstva.