SME

Ako sa robí marketing cez e-mail

Hoci e-mail v prípade iného využitia nahrádzajú čoraz sofistikovanejšie nástroje, v úlohe marketingového nástroja zažíva opätovný nárast popularity. Stále je jednou z najefektívnejších foriem, a keď ho správne využijete, môžete zvýšiť predaj o desiatky percent.

Vytvorenie databázy

Prvou podmienkou je vhodná databáza, zoznam ľudí, ktorí by mohli mať záujem o vaše produkty. Môžete ho získať rôznymi kanálmi. Štandardným postupom je zbierať e-maily zákazníkov na svojom webe, ale zapojiť aj ľudí na Facebooku, napríklad súťažami. Vždy treba človeku ponúknuť dôvod, prečo by vám mal dať adresu – napríklad zaradenie do súťaže, zľavu či predĺženú záruku, zhodujú sa marketéri Martin Volek z Volis International a Vlado Vanek z Riesenia.com. Adresy možno získavať pri priamom styku so zákazníkom – pri predaji služby alebo produktu. Veľmi dobrý spôsob je zbierať adresy na rozličných veľtrhoch či podobných akciách. „Cieľom každej offline aktivity by malo byť aj získanie e-mailov,“ myslí si M. Volek.

SkryťVypnúť reklamu

Plánovanie

Kampaň by mala sledovať určitý cieľ, napríklad zvýšenie návštevnosti webu z e-mailu alebo zvýšenie online predaja. Len cieľ však nestačí, treba sa zamyslieť aj nad tým, akým spôsobom ho dosiahnuť a zmerať.

Newsletter by mal mať pravidelnú frekvenciu – môže byť od týždennej po mesačnú. Fixný by mal byť aj deň odosielania, aby ľudia vedeli, kedy môžu nové informácie očakávať. S ležérnym prístupom „mám veľa roboty, nemám čas na newsletter“ to podľa M. Voleka ďaleko nedotiahnete. Dôležitý je aj čas odosielania. Najvhodnejší je poobede od jednej do druhej, v nedeľu večer alebo piatok podvečer.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4N9W na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (24. 5. 2025)
USD 1.130
AUD 1.757
CZK 24.915
JPY 161.130
CAD 1.563
GBP 0.838
HUF 403.550
PLN 4.260
CHF 0.930
SEK 10.835

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 990
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 599
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 819
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 630
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 286
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 927
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 413
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 125
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 210
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 9 652
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 444
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 285
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 875
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 758
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 559
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Wall Street - ilustračná fotografia.

Na podvody telekomunikačného giganta WorldCom upozornila whistleblowerka.


Ilustračné foto

Piatkové oslabenie prispelo k týždenným stratám trhu.


TASR

Akcie U.S. Steel v reakcii vyskočili.


TASR
Ilustračné foto

Za väčšie riziká považujú podniky hospodársko-politické rámcové podmienky a slabý dopyt.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 210
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 9 652
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 444
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 285
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 875
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 758
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 559
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu