SME

Ako sa robí marketing cez e-mail

Hoci e-mail v prípade iného využitia nahrádzajú čoraz sofistikovanejšie nástroje, v úlohe marketingového nástroja zažíva opätovný nárast popularity. Stále je jednou z najefektívnejších foriem, a keď ho správne využijete, môžete zvýšiť predaj o desiatky percent.

Vytvorenie databázy

Prvou podmienkou je vhodná databáza, zoznam ľudí, ktorí by mohli mať záujem o vaše produkty. Môžete ho získať rôznymi kanálmi. Štandardným postupom je zbierať e-maily zákazníkov na svojom webe, ale zapojiť aj ľudí na Facebooku, napríklad súťažami. Vždy treba človeku ponúknuť dôvod, prečo by vám mal dať adresu – napríklad zaradenie do súťaže, zľavu či predĺženú záruku, zhodujú sa marketéri Martin Volek z Volis International a Vlado Vanek z Riesenia.com. Adresy možno získavať pri priamom styku so zákazníkom – pri predaji služby alebo produktu. Veľmi dobrý spôsob je zbierať adresy na rozličných veľtrhoch či podobných akciách. „Cieľom každej offline aktivity by malo byť aj získanie e-mailov,“ myslí si M. Volek.

SkryťVypnúť reklamu

Plánovanie

Kampaň by mala sledovať určitý cieľ, napríklad zvýšenie návštevnosti webu z e-mailu alebo zvýšenie online predaja. Len cieľ však nestačí, treba sa zamyslieť aj nad tým, akým spôsobom ho dosiahnuť a zmerať.

Newsletter by mal mať pravidelnú frekvenciu – môže byť od týždennej po mesačnú. Fixný by mal byť aj deň odosielania, aby ľudia vedeli, kedy môžu nové informácie očakávať. S ležérnym prístupom „mám veľa roboty, nemám čas na newsletter“ to podľa M. Voleka ďaleko nedotiahnete. Dôležitý je aj čas odosielania. Najvhodnejší je poobede od jednej do druhej, v nedeľu večer alebo piatok podvečer.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4N9W na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 712
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 259
  3. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 5 511
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 217
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 046
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 018
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 797
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 081
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Dôvodom sú očakávania ďalšieho rastu produkcie zo strany ropného zoskupenia OPEC+.


TASR
Hrad Devín.

Mesto už má pozemky na jej vybudovanie.


TASR 6
Maroš Šefčovič

Najbližšie dni budú pre Európsku úniu kľúčové.


SITA
Ilustračná fotografia.

O novelizácii majú hlasovať v septembri.


11
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 802
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 10 823
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 942
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 7 834
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 6 975
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 054
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 975
  8. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 939
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu