Tí‚ ktorí takto rozmýšľajú‚ idú po veciach s označením bio‚ eko‚ fair trade či ochrannou známkou pôvodu. Puristi zachádzajú ešte ďalej a kupujú výlučne sezónne a domáce potraviny. V obchodoch so zdravou výživou stretnete ľudí‚ ktorí by chceli všetko bio a najradšej domáce. Na Slovensku je to zatiaľ nereálna túžba. Zákazníkov aj obchodníkov to trápi‚ ale faktom ostáva‚ že dodávateľov‚ ktorí sú schopní produkovať za ceny nižšie ako Rakúšania‚ je pomenej. Dôvodov je veľa‚ ale veľa je aj príležitostí.
(EKO)LOGICKÉ. Na vidieku ľuďom viac záleží na cene a predaj z dvora spĺňa nielen požiadavku na úspory, ale aj zdravšie stravovanie‚ etickú prácu a záruku pôvodu. Podporuje malé lokálne biznisy a zároveň šetrí životné prostredie‚ lebo odpadá preprava. Okrem toho viete‚ čo jete a komu sa v budúcnosti vyhnúť‚ ak to nie je dobré.
Dámy‚ ktoré vedú internetový obchod Ekologika a v bratislavskom centre Apollo majú aj kamennú predajňu‚ vedia o trendoch v tomto odvetví dosť. Podnikajú od roku 2006‚ keď u nás bioprodukty ešte len začínali. V posledných rokoch celkovo zaznamenávajú výrazný nárast v záujme o biopotraviny a eko drogériu. „Máme v ponuke vyše dvetisíc produktov‚ z každého síce málo‚ ale na odbyt ide všetko. Osemdesiat percent tvoria nákupy v kamennom obchode a po desať percent sú dobierky a roznášky z e-shopu‚“ hovorí majiteľka Katarína Raučinová. „Najväčší záujem je o čerstvé‚ chladené produkty a posielať niečo také do Košíc je ťažké. Ovocie a zeleninu‚ kde sa nevyžaduje chladenie počas prevozu‚ im posielame cez UPS. Na druhý deň to majú‚“ vysvetľuje jej kolegyňa Monika Dubcová.